//
کدخبر: ۲۶۴۶۵۴ //

احداث ۴ هکتار باغ دیم با تکنولوژی واتر باکس در اراضی امامزاده حسین(ع) چوگان شهرستان سنقر

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از احداث باغ دیم با استفاده از تکنولوژی واترباکس به میزان ۴ هکتار در محدوده اراضی امامزاده حسین (ع) چوگان شهرستان سنقر خبر داد.

احداث ۴ هکتار باغ دیم با تکنولوژی واتر باکس در اراضی امامزاده حسین(ع) چوگان شهرستان سنقر
به گزارش فرتاک نیوز،

 امیرحسین شکرریز معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: در راستای عمران و  آبادی اراضی بقعه متبرکه و با استفاده بهینه از روش های علمی نوین در کاشت درخت انجام شده است‌‌

وی افزود:  احداث باغ دیم با استفاده از تکنولوژی واترباکس در محدوده اراضی امامزاده حسین (ع) چوگان شهرستان سنقر در دو فاز به اجرا خواهد رسید که فاز اول در ۴ هکتار از اراضی ، شامل درختان انگور، بادام و سنجد می باشد.

گفتنی است در فناوری واتر باکس چگالش بخار آب موجود در جو آن را به نقطه شبنم رسانیده و آن را به آب تبدیل و در خود ذخیره می کند. با این فناوری بعد از گذشت یکسال و مشروط بر اینکه از نهالی با ریشه سالم استفاده شده باشد، ریشه ی نهال تا اعماق خاک نفوذ کرده و قادر به استفاده از آب کاپیلاری خاک می باشد. نتایج به دست آمده از کشورهای مختلف نشان داده است که ۷۵ درصد نهال ها ی کاشته شده با این فن آوری در شرایط خشن محیطی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال افریقا از سال دوم بدون آبیاری نه تنها زنده مانده اند بلکه از رشد مطلوبی هم برخوردار بودند لذا این روش قطعا میتواند با استفاده از تخصص شرکت های دانش بنیان گامی جدید و نو در جهت ارتقای بهره و ی موقوفات باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان