//
کدخبر: ۲۶۴۵۵۹ //

تخریب محیط زیست برابرست با مرگ خاموش نسل‌کشی بشریت

" از بین رفتن یک درخت = مرگ 1000 انسان" عنوان پوستر نسل کشی "Genocide" طراح پوستر از فرشاد عیسی‌پور و سپیده قهرمانی‌فرد در راستای سوختن جنگل‌های بلوط زاگرس و مرک تریجی آنان که انسان‌ها؛ متهم اصلی مرگ جنگل‌هاست.

تخریب محیط زیست برابرست با مرگ خاموش نسل‌کشی بشریت
به گزارش فرتاک نیوز،

  تخریب محیط‌زیست معضلی است برای تمام جانداران کره‌ زمین، اگر قرار است کره زمین به عنوان یک زیستگاه ابدی برای انسان‌ها و سایر گونه‌ها باقی بماند، بایست راه‌حل برون رفت از بحران‌های فعلی محیط‌زیست جهان در دستور کار تمامی دولت‌ها قرار گیرد.

چیزی که باعث تشدید آتش‌سوزی‌ها می‌شود تغییر اقلیم است. مثلاً همین پدیده خشکسالی که در چند روزه اخیر داشتیم و گرم شدن بیش از حد هوا که به خصوص در کشورمان اتفاق افتاد، خب طبیعی است که این امر شرایط را برای گسترش آتش‌سوزی مستعد می‌کند، منتها خود آتش‌سوزی‌ها منشا انسانی دارد دلیلش هم کاملاً مشخص است. ببینید ما در سال‌های اخیر به دلیل توسعه بیش از حدی که در جاده‌های کشور داشتیم از یک طرف و از طرف دیگر رشد بیش از حد تعداد خودروهای شخصی در کشور این امکان را فراهم کرد که در تمام طول سال به طور اعم و در تعطیلات تابستان به‌طور اخص حجم بسیار بالایی از گردشگران وارد مناطقی بشوند که در گذشته امکان دسترسی به این مناطق نبود و از طرفی هم ما با دو مشکل اساسی مواجه هستیم. اولین مشکل این است که از نظر فرهنگی آموزش‌های لازم به مردم داده نمی‌شود، بسیار مهم است که اگر مردم برای استراحت و تفریح به این مناطق می‌روند ارزش منابع طبیعی و جنگل را بدانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۵۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان