//
کدخبر: ۲۶۱۱۳۳ //

وجود ۲۱ نقطه بحرانی آتش سوزی در شهرستان روانسر

وجود ۲۱ نقطه بحرانی آتش سوزی در شهرستان روانسر
به گزارش فرتاک نیوز،

‍ دومین جلسه هماهنگی، فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان روانسر با محوریت اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه و اطفای حریق های احتمالی در جنگلها و مراتع شهرستان با حضور فرماندار ،رئیس منابع طبیعی شهرستان ، فرماندهان نظامی و انتظامی ،بخشدار مرکزی ، بخشدار شاهو ،شهرداران ، کلیه مسئولین عضو ستاد بحران و نمایندگان انجمن های مرد نهاد در سالن جلسات فرمانداری روانسر برگزار گردید.

سعدی مصطفی زاده فرماندار روانسر در دومین جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان روانسر گفت: با کلیه امکانات و ظرفیتهای شهرستان به منابع طبیعی کمک خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان روانسر اضافه کرد: 21 نقطه بحرانی و نیمه بحرانی مستعد آتش سوزی در این شهرستان وجود دارد.

 مصطفی زاده افزود: دستگاه های عضو ستاد بحران خواست ضمن بررسی امکانات موجود نسبت به تامین کمبودها و به روز کردن تجهیزات مورد نیاز خود و همچنین آموزش کارشناسان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی دو رکن اصلی در کنترل و مدیریت بحران است ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و نیروهای مردمی به ویژه دهیاران و اعضای شورای روستاها ، بیشترین نقش را در کنترل آتش سوزی های شهرستان داشته اند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

مهندس خسروی مدیر منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان روانسر نیز از وقوع 81 فقره آتش سوزی در مزارع ، باغات و مراتع این شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: 56 درصد آتش سوزی ها به دلیل سرایت از باغات و 37 درصد نیز به علت سهل انگاری گردشگران بوده است.

فرزاد خسروی افزود در سالجاری 20 کیلومتر آتش بر در مناطق جنگل کاری و حاشیه راه در محدوده مسیر روانسر – پاوه انجام شده است تا بتوانیم تا حد ممکن از حریق ها جلوگیری کنیم .

 سرهنگ الفتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان روانسر نیز گفت بسیجیان با نیروهای منابع طبیعی همکاری لازم در امر حفاظت و پیشگیری از آتش سوزی را خواهند داشت تا بتوانیم از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی حفاظت کنیم.

شایان ذکر است تمامی ارگان ها و نهاد های دولتی و مردمی آمادگی خود را برای جلوگیری از حریق و اطفای حریق اعلام کردند.

1

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۱۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان