//
کدخبر: ۲۶۰۱۰۱ //

زالی: تهران را هنوز باید آلوده به ویروس کرونا بدانیم

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کلانشهر تهران تاکید کرد: پایتخت را هنوز باید آلوده تلقی کرد بنابراین شهروندان تهرانی همچنان به ملاحظات بهداشتی توجهی ویژه داشته باشند.

زالی: تهران را هنوز باید آلوده به ویروس کرونا بدانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر «علیرضا زالی» با اشاره به اینکه بازگشایی مشاغل و اصناف مختلف در تهران و سایر استانها براساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می شود، افزود: بازگشایی آرایشگاه های زنانه و مردانه نیز مانند سایر اصناف براساس پروتکل های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت است و صاحبان مشاغل باید با مراجعه به سایت مربوطه و با نظارت اتاق اصناف به کار خود بپردازند.

وی با بیان این که در روزهای آتی که با امواج جدیدی از بازگشایی مشاغل و اصناف در کلانشهرها از جمله تهران مواجه هستیم، کماکان خطر را جدی تلقی می کنیم و از شهروندان و تمامی افرادی که با فرایند بازگشایی ها حضور متفاوتی را در سطح شهر طی روزهای آتی تجربه خواهند کرد خواست بیش از گذشته به ملاحظات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

زالی افزود: همانطور که بارها اعلام کردیم در تهران هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم که اعلام کاهش خطر کنیم. بنابراین مطلقا شهروندان به خصوص کسبه از اجرای برنامه ها و شیوه نامه های ابلاغ شده بهداشتی تخطی نکند.

وی گفت: هنوز شاهد تغییر اساسی نبوده ایم که بخواهیم پروتکل ها را تغییر دهیم و کمافی سابق تهران را به عنوان یک شهر آلوده باید تلقی کرد و اصرار  جدی بر رعایت دقیق پروتکل ها داشته باشیم.

زالی همچنان به شهروندان تهرانی هشدار داد: از هرگونه حضور و تردد غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنید و یادمان باشد که هر گونه حضور در سطح شهر می تواند یک ریسک و خطر برای ما محسوب شود.

وی با اشاره به آمار ۲۴ ساعت گذشته ابتلا به کرونا در تهران گفت: امروز ۱۹۲ مورد جدید در بخشهای عادی و ۸۱ مورد جدید در بخشهای ویژه بستری بیمارستانی شدند . مجموع ترخیص شدگان از بیمارستانهای شهر تهران نیز ۳۸۲ مورد بوده که تفاوت چمشگیری در مقایسه با روزهای قبل نداشته است .

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، شاید به این دلیل آمار تهران با آمار کشوری همخوانی ندارد که برخی از فعالیت های اجتماعی و کسب و کار با یک هفته تاخیر نسبت به کل کشور در پایتخت شروع شده و نتایج آن را باید در یک هفته تا ۱۰ روز دیگر تحلیل کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۰۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان