//
کدخبر: ۲۵۹۸۰۰ //

اجرایی شدن "راهکار" در کرمانشاه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه از اجرای طرح ملی "راهکار" در 563 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اجرای طرح ملی "راهکار" در سراسر کشور درماه مبارک رمضان، گفت: این طرح هم اکنون در 563 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان به اجرا در آمده است.

وی افزود: این طرح با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نیست، این برنامه ها را اجرا کنند.

کلات پور تصریح کرد: دراین طرح سه رویکرد اعتمادسازی، شبکه سازی و جریان سازی در دستور کار قرار گرفته که اعضای کانون ها بر اساس آن فعالیت می کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: اعضای کانون ها باید در این طرح اعتماد مردم و فعالان اجتماعی را به خود و به مسجد ارتقا دهند و از این طریق بتوانند جذب عضو داشته باشند.

کلات پور تصریح کرد: در رویکرد شبکه سازی نیز کانونهای مساجد باید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و ارتباط مجازی را بین نمازگران، مردم محله و اعضای کانون و... برقرار کنند.

وی افزود:  برای کانون های مساجد در شبکه های اجتماعی برنامه های متنوعی از جمله برگزاری مسابقات مجازی، پخش سرود و طنز، ارسال فیلم و... در نظر گرفته شده تا از این طریق ارتباطات مردم و کانون ها با رویکرد نشاط بخشی ادامه داشته باشد.

این مسئول افزود: در رویکرد دیگر این طرح که بحث جریان سازی مطرح است، اعضای کانون ها باید بتوانند با انجام برنامه های متعدد و موثر جذب حداکثری مردم را در بحث خدمت رسانی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی محله داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری پویش #بچه_های_مسجد گفت: دراین پویش کانون های فرهنگی و هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده ها می توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت های صورت گرفته در قالب "طرح ملی راهکار" در پویش مردمی بچه های مسجد شرکت کنند.

وی افزود: افراد می توانند عکس و فیلم خود را در صفحه اختصاصی کانون در بخش "طرح ملی راهکار" در سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir ارسال کنند.

کلات پور خاطرنشان کرد: در پایان طرح به 114 کانون برتر و نیز 114 فیلم و عکس برگزیده ارسالی شرکت کنندگان(خانواده ها، ائمه جماعات، اعضای کانون ها و ...) در قالب پویش مردمی "بچه های مسجد" جوایز ارزنده و نفیسی اهدا خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان