//
کدخبر: ۲۵۹۶۸۷ //

تویسرکان در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ما ویسرکان در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد و ما پیگیر دلیل اعلام این موضوع هستیم گفت: مجموع تعداد افراد مثبت از ابتدای جریان کرونا تاکنون در شهرستان تویسرکان ۵۵ نفر بوده که از این تعداد اکنون سه نفر بستری هستند.

تویسرکان در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

بعدازظهر امروز سید رسول حسینی در نشست با رئیس اتاق بازرگانی و مسوولان کمیته‌های این اتاق دلیل تاخیر برای حضور در این جلسه را بررسی خبر اعلام شده مبنی بر وضعیت قرمز تویسرکان در مبحث کرونا دانست و اظهار کرد: اگر مدت زمان ۱۴ روز گذشته برای هر ۱۰۰ هزار نفر سه نفر بیمار بستری شده کرونا مثبت باشد وضعیت شهر مورد نظر قرمز است در حالی که در شهرستان تویسرکان شرایط در این مدت زمان این گونه نیست.

وی با بیان اینکه ما این موضوع که تویسرکان در وضعیت قرمز قرار دارد را نمی‌توانیم بپذیریم چراکه شرایط این گونه که اعلام شده نیست افزود: مجموع تعداد افراد مثبت از ابتدای جریان کرونا تاکنون در تویسرکان ۵۵ نفر بوده که از این تعداد اکنون سه نفر بستری هستند؛ ضمن اینکه تنها دو نفر به خاطر کرونا فوت شدند.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه تویسرکان در بحث غربالگری رتبه نخست دارد و بیش از جمعیت خودش یعنی ۱۰۴ هزار نفر غربالگری کرده است خاطرنشان کرد: شهرستان در بهبودیافتگان مبتلایان به کرونا نیز رتبه دوم را از آن خود دارد.

وی در ادامه به شکل‌گیری اتاق بازرگانی به منظور بررسی مشکلات اقتصادی شهرستان و مشارکت بیشتر فعالان این عرصه پرداخت و گفت: اتاق بازرگانی با هدف تسهیل در امر صادرات، تولیدات و بهره‌مندی از دوره‌های آموزش تخصصی تشکیل شده است.

حسینی از فعالیت ۶ کمیته تخصصی اتاق بازرگانی تویسرکان با ۴۵ عضو خبر داد و گفت: امیدواریم با این‌ جلسات هم‌اندیشی، افزایش اعضا و فعال شدن کمیته‌های تخصصی در راستای بررسی مشکلات اقتصادی و مشارکت بیش از پیش جامعه هدف ما شاهد شکوفایی و بالقوه شدن استعداد ها در حوزه صنعت و تجارت در سطح شهرستان باشیم

وی با طرح سوالاتی نظیر اینکه چرا 40 درصد شهرک حاجی‌آباد ملایر، فعالان مبل و منبت تویسرکان است؟، چرا کسی در شهرک خوشه‌ صنعتی مبل و منبت سرمایه‌گذاری نمی‌کند و چرا بار یک کار باید روی دوش چند نفر باشد تاکید کرد: تویسرکانی‌ها برای معرفی و شناساندن قابلیت‌های شهرستان اطلاع‌رسانی خوب برای جامعه هدف خود ندارند که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر ورود به بسته‌بندی محصولات شهرستان نظیر سیر، سماق و... به جایگاه دوم تویسرکان در جذب تسهیلات اشتغال روستایی اشاره کرد و در پاسخ به مطالبه اعضای اتاق بازرگانی برای ایجاد سردخانه در راستای بهره‌وری بیشتر و بهتر از محصولات کشاورزی یادآور شد: تسهیلات برای ایجاد سردخانه‌های خانگی در سطح روستاها می‌توانیم پرداخت کنیم.

وی اساس توسعه را آموزش دانست و با بیان اینکه نگاه جدی به این مقوله امری ضروری است و ما متاسفانه در بسیاری از امور ضعیف هستیم در ادامه از تشکیل ستاد تسهیل شهرستان با حضور مدیران استانی برای بررسی و حل مشکلات صنعتگران و واحدهای تولیدی تویسرکان  خبر داد و گفت: مدیران استانی حداقل فصلی یکبار در شهرستان برای رفع مشکلات از نزدیک حضور پیدا کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه با ایجاد بسترهای اشتغال‌زایی در سطح شهرستان ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر و نشاط و پویایی افزایش می‌یابد تاکید کرد: همه باید به منظور ایجاد فرصت‌های رشد شهرستان در همه بخش‌ها به ویژه در عرصه تولید اهتمامی ویژه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی از اضافه شدن ۱۴ هکتار به شهرک صنعتی در راستای حل بخشی از مشکلات شهرک خبر داد و کمک نماینده مردم تویسرکان در مجلس را برای اجرای طرح‌های روشنایی مسیر محور جوکار به تویسرکان با وجود 130 نقطه حادثه‌خیز، طرح جامع و انتقال آرامستان را خواستار شد.

مسوول اتاق بازرگانی تویسرکان نیز با اشاره به فعالیت 6 کمیته تخصصی در اتاق بازرگانی افزود: افراد مسوول کمیته‌های تخصصی از افراد مجرب و با سابقه درخشان و کاملا مسلط به کار انتخاب شدند.

 حمید بهرامی با بیان اینکه این امر سبب شده اتاق بازرگانی تویسرکان پر تکاپوتر از شهرستان‌های دیگر شود افزود: به جرات اعلام می‌کنم که اتاق بازرگانی تویسرکان دارای قوی‌ترین کمیته‌ها در بین نماینده‌های اتاق بازرگانی در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه قصد دخالت در امور اجرایی و دولتی نداریم اما برابر بند ۶ ماده ۱۶ قانون اتاق‌های بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران کمیسیون‌های تخصصی جایگاه اتاق فکر بخش خصوصی را برای آن‌ها قائل شدند گفت: این اتاق‌های فکر براساس جلسات تخصصی خودشان مسائل روز را بررسی می‌کنند.

لازم به ذکر است اعضای اتاق بازرگانی تویسرکان در این جلسه مطالباتی چون ایجاد سردخانه در سطح کوچک یا خانگی آن با هدف بهره‌وری از محصول تولید شده و توانمندسازی کشاورزان، نشست چهره به چهره با بانک‌ها و برخی از دستگاه‌های اداری مانند محیط زیست در راستای حل مشکلات، بررسی و پیگیری رفع مشکل اوقافی شهرک صنعتی را مطرح کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۶۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان