//
کدخبر: ۲۵۵۲۸۲ //

بیش از ۱۰ هزار کرمانشاهی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰ هزار نفر در استان کرمانشاه در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از ۱۰ هزار کرمانشاهی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن عزیزی با اشاره به اینکه پرداخت بیمه بیکاری راهکاری برای بهبود وضعیت افرادی است که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند اظهار داشت: مقرر شده به 4000 نفر بیمه بیکاری تعلق بگیرد و لازم نیست متقاضیان به صورت حضوری به این اداره مراجعه کنند

وی با بیان اینکه تا روز گذشته بیش از 10 هزار و 170 نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند عنوان کرد: 4790 از این تعداد مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

عزیزی گفت: افرادی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده باشند حتی اگر یک ماه هم سابقه بیمه داشته باشند مشمول دریافت مقرری برای ماه‌های اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99 خواهند شد و همه به صورت الکترونیکی و پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود و مستمری خود را به طور قطع دریافت می‌کنند.

وی افزود: افرادی که خود کارفرما بوده‌اند مشمول طرح بیمه بیکاری نیستند و از بسته‌های معیشتی که ساز و کار آن به صورت متمرکز در حال انجام است می‌توانند استفاده کنند.

عزیزی عنوان کرد: تسهیلاتی از جمله خرید اعتباری اضطراری تعیین شده که برای خانواده‌های یک نفره یک میلیون تومان به صورت وام چهار درصد با سه ماه تنفس و 27 ماه اقساط و برای خانواده‌های با جمعیت بیشتر دو میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: چندین بسته معیشتی پیش‌بینی شده که به تدریج در کارت آن‌ها شارژ می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۲۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان