//
کدخبر: ۲۵۲۳۷۰ //

۲۰ درصد مردم کرمانشاه به توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند؛ احتمال اوج‌گیری کرونا در استان

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم به توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند احتمال اوج‌گیری کرونا در استان وجود دارد.

۲۰ درصد مردم کرمانشاه به توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند؛ احتمال اوج‌گیری کرونا در استان
به گزارش فرتاک نیوز،

ابراهیم شکیبا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 881 بیمار مشکوک به کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 763 نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون 102 نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعلام تعداد بیماران در شهرستان‌ها منجر به سفر تعدادی از شهروندان به شهرستان‌های سالم‌تر شده و اعتراض مردم آن مناطق را در بر داشته از این پس آمار بیماران کرونایی به تفکیک شهرستان‌ها ارائه نمی‌شود.

شکیبا با بیان اینکه بیش از 50 درصد بیماران در روزهای گذشته یا میهمانی از استان‌های پرخطر داشتند یا به این استان‌ها مسافرت کرده‌اند گفت: از مردم درخواست می‌شود که در این ایام نه به مسافرت بروند و نه میزبان مسافرانی از دیگر استان‌های کشور باشند.

وی افزود: براساس برآوردهای انجام شده بیش از 80 درصد مردم استان به منظور مقابله با کرونا با دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی همکاری دارند و توصیه‌های بهداشتی را جدی می‌گیرد.

شکیبا بیان کرد: با این وجود هنوز بین 10 تا 20 درصد مردم جامعه توجهی به توصیه‌های بهداشتی ندارند و رفتارهای پرخطر در رابطه با شیوع بیماری کرونا انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد گفت: در صورتی که جمعیت 10 تا 20 درصدی بی‌توجه به مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را جدی نگیرند با بحرانی جدی در کرمانشاه روبرو خواهیم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان