//
کدخبر: ۲۵۱۲۸۷ //

آماده باش حدود ۱۵۰ نیروی اورژانس استان در شب چهارشنبه آخر سال

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه از آماده باش حدود ۱۵۰ نیروی اورژانس استان در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

آماده باش حدود ۱۵۰ نیروی اورژانس استان در شب چهارشنبه آخر سال
به گزارش فرتاک نیوز،

اکبر آزادی مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه اظهار داشت:با توجه به شیوع بیماری کرونا حضور مردم در مراسم چهارشنبه آخر سال کاهش خواهد یافت اما در هرصورت نیروهای اورژانس در این شب آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بتوانند خدمات رسانی سریعی داشته باشند.

وی افزود:در این شب تعداد ۱۵۰ نیروی اورژانس در  ۶۲ پایگاه اورژانس استان آماده باش هستند و در کنار این پایگاهها سه تا چهار پایگاه نیز به عنوان پایگاه پشتیبان در نظر گرفته شده است.

آزادی ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان امام خمینی(ره) همانند سالیان گذشته پذیرای مصدومان سوختگی است و افراد باید مصدومان خود را به این بیمارستان ارجاع دهند.

وی گفت: سال گذشته درچهارشنبه آخر سال  در مجموع ۱۰۳ نفر شامل ۸۱ مرد و ۲۲ زن در استان مصدوم شدند که از این تعداد ۸۰ نفر به صورت سرپایی مداوا شده و ۲۳ نفر بستری شدند.

ایشان افزود: بیشترین آسیب مصدومان این شب مربوط به تروما و در مرحله بعد سوختگی بود که عمده آسیب نیز مربوط به ناحیه دست و چشم افراد بود.

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی کرمانشاه  تصریح کرد: نوجوانان بیشترین گروه سنی در معرض آسیب در این شب هستند و عمده مصدومان  سال گذشته با ۴۴مورد مربوط به رده سنی ۱۰ تا ۱۹ سال بود و گروه سنی زیر ۱۰ سال یعنی کودکان با ۲۲ مورد آسیب در رتبه بعدی قرار داشتند.

آزادی خاطر نشان کرد: این آمار نشان می‌دهد نوجوانان و کودکان بیش از همه در معرض آسیب هستند و والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود در این شب داشته باشند.

وی به والدین توصیه کرد: تا در این شب به هیچ عنوان فرزندان خود را تنها نگذارند و با توجه به شیوع کرونا در منزل بمانند و در محیط خانه فضای شادی و نشاط را برای فرزندان  فراهم کنند.

ایشان همچنین از خانواده ها درخواست کرد: نسبت به برپا کردن آتش در محیط پارکینگ و محیط های کوچک و بسته جدا خودداری کنند چرا که  این امر می‌تواند موجب آتش سوزی های گسترده شود.

آزادی در پایان یادآور شد: در صورت بروز حادثه آتش سوزی سریعا با شماره ۱۲۵و در صورت بروز حادثه سوختگی و یا تروما برای افراد با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان