//
کدخبر: ۲۵۰۵۴۰ //

طرح غربالگری کرونا در استان گیلان/ ۷۰ درصد تحت پوشش قرار گرفت

نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی ساعات کاری که برای آنان تعیین شده را رعایت نمی‌کنند، گفت: تاکنون ۷۰ درصد گیلان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار گرفته است.

طرح غربالگری کرونا  در استان گیلان/  ۷۰ درصد تحت پوشش قرار گرفت

به گزارش فرتاک نیوز؛ محمد حسین قربانی با تأکید بر اینکه برخی از واحدهای صنفی گیلان با عدم رعایت ساعات کاری تعیین شده آن طور که باید با ما جهت کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا در سطح استان و مرکز رشت همکاری نمی‌کنند اظهار داشت: 70 درصد گیلان تحت پوشش طرح غربالگری کرونا قرار گرفته است.

نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان لزوم اعمال دورکاری ادارات با هدف کاهش مراجعات حضوری مردم را در هفته کنونی خواستار شد و عنوان کرد: با جلسات مشترکی که برگزار شد قرار بود واحدهای صنفی گیلان تا ساعت 20 تعطیل شوند اما با تمام هشدارهایی که تاکنون صادر شده و توصیه‌ها شاهد عدم همکاری مناسب در این زمینه هستیم.

قربانی از ابلاغ تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا به بانک‌های استان گیلان برای اینکه تا جای ممکن از دریافت و پرداخت اسکناس خودداری به عمل آورند سخن گفت و تصریح کرد: بارها و بارها بنده و مسئولان رده بالای وزارت بهداشت در مورد اهمیت قطع چرخه انتقال ویروس صحبت کرده‌ایم اما این هدف بدون همکاری مردم ممکن نیست.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزاری نخستین جلسه ستاد کل نیروهای مسلح در جهت مقابله با کرونا که پس از ابلاغ مقام معظم رهبری انجام شد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تصمیمات بسیار خوبی در این جلسه گرفته شده که مورد حمایت ما هم هست و امیدواریم از میزان ترددهای غیرضروری کاسته شود.

وی شلوغ بودن فروشگاه‌ها، جاده‌ها و خیابان‌ها را در شرایط کنونی که کشور و به ویژه گیلان با اپیدمی کرونا روبه‌رو است بسیار مخرب و فاجعه‌بار اعلام کرد و گفت: بنده از همان روز نخستی که وزیر بهداشت این مسئولیت خطیر را بر عهده‌ام قرار داد سعی کردم از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی برای کمک به گیلان استفاده کنم.

نماینده وزیر بهداشت در استان گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر تجهیزات موردنیاز بیمارستان‌های استان تا حدود قابل توجهی با کمک‌های ملی فراهم شده است اظهار داشت: ما همچنان نیازمند تجهیزات و لوازم مورد نیاز کادر درمانی هستیم و تلاش می‌کنیم از راه‌های مختلف نسبت به تأمین آن و رفع کمبودهای استان گیلان اقدام کنیم.

قربانی ورود محصولاتی نظیر ماسک، دستکش، مواد و محلول‌های ضدعفونی کننده به داروخانه‌های استان گیلان و رفع محدودیت توزیع از این مراکز را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تاکنون بیمارستان‌های دولتی گیلان به صورت صد در صدی و بیمارستان‌های بخش خصوصی نیز 75 درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان برای مواجهه با چنین بحرانی اصلاً آمادگی نداشت افزود: طبق آمارهای موجود 3 هزار و 873 نفر تا امروز از بیمارستان‌های گیلان خدمت گرفته و مرخص شده‌اند و هم‌اینک هزار و 733 بیمار کرونایی هم جهت مداوا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۵۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان