//
کدخبر: ۲۴۹۴۲۷ //

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم: ‌‌بودجه کشور جوابگوی تحقق همه زیرساخت‌ها و طرح‌ها نیست‌

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم باید مسائل کشور را اولویت‌بندی کند گفت: بودجه کشور جوابگوی تحقق همه زیرساخت‌ها و طرح ها نیست.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم: ‌‌بودجه کشور جوابگوی تحقق همه زیرساخت‌ها و طرح‌ها نیست‌
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام محمد سبزی، در پاسخ به این سوال که آیا به وعده‌های خود به مردم بعد از حضور در مجلس عمل می‌کنید؟ اظهار داشت: مجلس جدا از بحث قانون‌گذاری، وظیفه نظارتی هم برعهده دارد و آن بحث نظارت است، بنابراین اهمیت وظایف نظارتی کمتر از وظیفه قانون‌گذاری در مجلس نیست و نمایندگا از طریق ابزارهایی مثل تحقیق و تفحص، سوال، استیضاح و ابزارهای دیگر اعمال نظارت می‌کنند.

وی افزود: بنابراین وظیفه خانه ملت که ترکیبی از نمایندگان مردم هستند مشخص شده،  به همین دلیل نمایندگان باید وعده‌هایی را به مردم بدهند که قابل اجرا باشد و همه جوانب آن را بررسی کنند.

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم تصریح کرد: متاسفانه بعضا وعده‌هایی از نمایندگان شنیده می‌شود که کل بودجه شهرستان هم جوابگوی تحقق آن وعده نیست که این نوع وعده‌ها زمینه‌ساز بی‌اعتمادی نه تنها به آن نماینده بلکه به نظام خواهد شد، بنابراین در وعده‌ها باید خط قرمزها و شرایط کشور و بعضا استان و شهر رعایت شود، بنده به عنوان منتخب مردم شریف دو شهرستان ساوه و زرندیه به وعده‌هایی که داده‌ام پایبند هستم و گزارش کار ارائه می‌کنم.

مهم‌ترین مشکل امروز کشور مباحث اقتصادی است

سبزی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکل امروز کشور که بحث اقتصادی است اولویت شما در مجلس یازدهم چه خواهد بود بیان کرد: در ارتباط با مهم‌ترین مشکل امروز کشور که مباحث اقتصادی است، به طور قطع اولویت بنده طبق مصاحبه‌های دیگری ‌که داشتم، پیگیری مشکل معیشتی جامعه است و از نظر بنده این موضوع مهم‌ترین اولویت باید برای همه مسئولان و قوا باشد، چراکه وقتی مردم ببینند مسولان دغدغه آنها را دارند و پیگیر مشکلات آنها هستند پشتیبان مسئولان و نظام خواهند بود.

وی ادامه داد: مشکل معیشتی مردم با اشتغال قابل برطرف شدن است، با استاندار مرکزی و دیگر نمایندگان منتخب مردم در استان جلساتی داشتیم مبنی بر حل مشکلات صنایع شهرستان ساوه و زرندیه، این دو شهرستان با توجه به صنعتی بودن از لحاظ درآمد سهم بیشتری نسبت به مرکز استان دارند، ولی متاسفانه اعتبار این دو شهرستان مطلوب نیست، در کنار طرح‌های بلندمدت باید با توجه به مشکل معیشتی امروز طرح‌های زودبازده در دستور کار قرار گیرید.

متاسفانه نظارت‌های مجلس طوری که باید خوب انجام نشده است

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که نقش نظارتی مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید عنوان کرد: در خصوص نقش نظارتی مجلس باید گفت متاسفانه نظارت‌ها آن طور که باید خوب انجام نشده و علت آن این است که در بودجه‌ها اولویت‌بندی وجود ندارد، نباید این به ما القا شود که اگر یک میلیارد تومان به سازمانی اختصاص داده شده به همان میزان بازدهی داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر اولویت‌بندی شود باید بیشتر از آن بودجه کارایی داشته باشد و یا بعضا مشاهده می‌شود که بودجه‌ای برای اجرای یک پروژه به پیمانکار اختصاص داده می‌شود اما یک درصد بودجه اختصاص داده‌شده کار انجام نشده است، بنده به عنوان نماینده مردم در دستور کار خود قرار می‌دهم که هر بودجه استانی را که به ارگان‌های شهرستانی اختصاص داده می‌شود با جدیت تحت نظارت قرار دهم.

سبزی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره شفافیت آرای نمایندگان مجلس چیست افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس  که حق مسلم مردم بوده امروز تبدیل به یک مطالبه ملی شده است، به طور قطع هرچه ساحت قدرت و حاکمیت، شیشه‌ای‌تر و در معرض دید عموم باشد، هم اعتماد افزایش می‌یابد و هم مشروعیت‌آفرین است و این شفافیت نباید منحصر به آرای نمایندگان باشد.

وی در خصوص لابی نمایندگان مجلس با دولت گفت: نمایندگان باید بیش از هر چیز نمایندگان واقعی مردم باشند، تعامل مناسب با دولت خوب است اما همراهی آنان با دولت به حدی نباشد که مردم بر این باور شوند که نمایندگان وکیل دولت هستند، به طور قطع اگر لابی سبب منافع مردم باشد که در بسیاری از کشورهای دیگر هم این لابی وجود دارد خوب است ولی اگر همراه با زد و بند باشد، خود مردم نیز متضرر می‌شوند.

بودجه کشور جوابگوی تحقق همه زیرساخت‌ها و طرح ها نیست

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که  اگر بخواهیم مجلسی قوی داشته باشیم، این مجلس باید چه جایگاهی داشته باشد و آیا باید مجلس در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرینی کند؟ تصریح کرد: مجلس به فرموده امام راحل(ره) در راس امور است، باید با کار کارشناسی در همه زمینه‌ها با مدیران تعامل داشته باشد، درگیر شدن نماینده منتخب در مسائل جزیی ادارات متضرر شدن منافع مردم را به همراه خواهد داشت.

سبزی در خصوص برنامه مجلس در بحث ساماندهی اقتصاد کشور ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه کشور جوابگوی تحقق همه زیرساخت‌ها و طرح ها نیست، مجلس باید اولویت‌بندی ‌کند، متاسفانه اولویت‌بندی در کشور دیده نشده، اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه باشد، زنده شود و به صورت عملیاتی اجرا شود، باید زمینه برای صادرات غیرنفتی فراهم شود.

وی عنوان کرد: امروز متاسفانه وام‌های کلان به گزینه‌هایی داده شده که در خارج از کشور سرمایه‌گذاری شده است، وام با سپرده مردم باید برای کشور و خود مردم هزینه شود.

دنبال حاشیه نباشیم و در پازل حاشیه‌سازان بازی نکنیم

منتخب مردم ساوه و زرندیه در ارتباط با بحث حاشیه‌سازی در خصوص عملکرد نمایندگان افزود: حاشیه‌سازی بحث طبیعی است از قبل بوده و خواهد بود، مهم این است دنبال حاشیه نباشیم و در پازل آنها بازی نکنیم، چراکه حاشیه به نظام و مردم ضربه می‌زند.

سبزی در پاسخ به این سوال که نظر شما در رابطه با مجلس یازدهم چیست و چگونه خواهد بود تصریح کرد: بنده به مجلس یازدهم امیدوارم  و احساس می‌کنم یک مجلس انقلابی است، طی چند روز اخیرا با کاندیداهای مجلس یازدهم تعاملاتی داشتیم، سعی می‌کنم که به طور قطع از برنامه های آنها استفاده کنم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۴۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان