//
کدخبر: ۲۴۸۲۰۳ //

شیب ملایم شیوع کرونا در زنجان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: موج شیوع کروناویروس جدید در استان بسیار ملایم است.

شیب ملایم شیوع کرونا در زنجان
به گزارش فرتاک نیوز،

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار، در رابطه با مراحل درمان ویروس کرونا، اظهار کرد: بیماران مشکوک به کرونا که به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، بلافاصله بستری شده و آزمایش کرونا از آنان گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کروناویروس جدید علائمی مشاهده نشود، افزود: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا علائم بسیار خفیفی دارند. درمان این بیماری بستگی به بروز علائم این بیماری در فرد بیمار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیمارانی که تحت درمان اولیه قرار می‌گیرند، نمونه آزمایش از آنان گرفته شده و به آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا ارسال می‌شود، تصریح کرد: اگر جواب آزمایش افراد مشکوک به کرونا مثبت بود، روند درمان ادامه پیدا کرده و در صورت منفی بودن نتیجه آزمایش، بیمار مرخص خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: تنها ۲۰ درصد از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا دارای علائمی هستند که منجر به مراجعه به بیمارستان می‌شود که بر اساس آزمایش‌ها و عکس‌هایی که گرفته می‌شود، پزشک متخصص تشخیص می‌دهد که بیمار چه داروهایی را شروع به مصرف کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان