//
کدخبر: ۲۴۶۹۰۲ //

ویروس کرونا از طریق ماهی گلی منتشر نمی شود

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه شایعات مرتبط با احتمال انتشار کروناویروس از طریق ماهی گلی را به طور کامل رد کرد.

ویروس کرونا از طریق ماهی گلی منتشر نمی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

پگاه رستمی در گفت و گو با خبرنگار، با تاکید بر اینکه ماهی‌های قرمز وارداتی نیستند، اظهار کرد: نژاد ماهی قرمز(گلی) مربوط به کشورهای آسیای شرقی است، اما سالهاست که 100 درصد ماهی گلی‌های شب عید در داخل کشور تکثیر و پرورش داده می‌شود.

رستمی اضافه کرد: تمامی ماهی‌های قرمز از استان‌های شمال کشور، اصفهان و کاشان وارد استان ما می‌شوند و از این حیث هیچ نگرانی برای خرید ماهی گلی از سوی مردم وجود ندارد.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ بیماری ویروسی مشترک بین انسان و آبزیان شناخته نشده و احتمالا کروناویروس هم که یک بیماری ویروسی جدید است، از طریق آبزیان به انسان منتقل نمی‌شود.

 وی در ادامه توصیه هایی هم برای خرید ماهی گلی به مردم کرد و گفت: باید حین خرید ماهی گلی به رنگ  ماهی توجه کنند تا در عین خوشرنگ بودن، شنای طبیعی داشته و هیچ علامتی از زخم و یا سفیدک روی بدن ماهی وجود نداشته باشد.

رستمی گفت: توصیه می شود افراد ماهی گلی را از مراکز مطمئن که ماهی را در شرایط مناسب نگهداری می کنند خریداری کرده و از خرید ماهی از دستفروش‌ها صرف نظر کنند.

وی افزود: افراد باید از دست زدن به بدن ماهی خودداری کنند و حین تعویض آب تنگ ماهی هم دستکش بپوشند.

وی با اشاره به ضرورت تعویض آب تنگ ماهی هر 48 ساعت یکبار، گفت: افراد هنگام تعویض آب ماهی می توانند با استفاده از نمک و آب تنگ ماهی را ضدعفونی کنند.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان از خانواده ها خواست تا بعد از پایان تعطیلات نوروزی ماهی‌های قرمز را در حوضچه‌ها و استخر پارک‌ها نگهداری کرده و از رها کردن ماهی در رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی خوداری کنند و از این طریق مانع بروز مشکلات زیست‌محیطی ناشی از رهاسازی ماهی‌های قرمز که جزو ماهی‌های پارازیت هستند، در رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان