//
کدخبر: ۲۴۶۸۹۶ //

آغاز پایش مسافران ورودی گیلان از صبح امروز در تونل حیران

با هدف مقابله با بیماری کرونا ویروس، از صبح امروز (جمعه ۹ اسفند) کلیه مسافرانی که از ورودی تونل حیران در غرب گیلان وارد استان خواهند شد، پایش می شوند.

آغاز پایش مسافران ورودی گیلان از صبح امروز در تونل حیران
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر نظام عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده، استان گیلان پس از استان قم، دومین استان درگیر با بیماری کرونا ویروس می باشد و در همین راستا تدابیر لازم در سطح استان و به خصوص شهرستان مرزی بندر آستارا اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه عملیات گندزدایی معابر عمومی، خودروهای فعال در حمل و نقل عمومی، مساجد و اماکن متبرکه، مدارس، ادارات، بانک ها و سایر بخش ها به شکل مداوم در حال انجام است، ادامه داد: از صبح امروز کلیه مسافرانی که از سمت استان اردبیل و تونل ونه بین و حیران در غرب استان گیلان وارد استان خواهند شد، با همکاری هلال احمر، پلیس، مرزبانی و سایر ادارات مرتبط، با تب سنجی مورد پایش قرار می گیرند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح مسافرانی را که مشکوک باشند ضمن ثبت مشخصات، از ورود آنها به استان ممانعت به عمل آمده و در صورت بومی بودن به نزدیک ترین مرکز قرنطینه منتقل خواهند شد.

قرنطینه ۳۷ بیمار مشکوک در آستارا طی یک هفته گذشته

عباسی در بخش دیگر سخنان خود از اختصاص ۲۱ تخت بخش داخلی و چهار تخت ICU به عنوان بخش قرنطینه بیمارستان شهید دکتر بهشتی برای پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمعه گذشته تاکنون ۳۷ بیمار در این بخش قرنطینه شده اند که در میان آنها بیماران مشکوک به علایم کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی بودند.

وی ادامه داد: ضمن مرخص شدن ۱۲ بیمار پس از بهبودی کامل، از ۱۱ بیمار مشکوک آزمایش های لازم به عمل آمده است که برای دریافت پاسخ به بیمارستان پاستور تهران منتقل شدند.

عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ بیمار بستری هستند، اضافه کرد: بستری شدگان بین ۱۹ تا ۷۰ سال سن دارند که بیشتر آنها در بین ۴۵ تا ۵۵ سال هستند.

بسیج همگانی در آستارا با هدف مقابله با کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در ادامه از زحمات صادقانه پرسنل بیمارستان شهید دکتر بهشتی، اورژانس ۱۱۵ و کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان تقدیر کرد و یادآور شد: هم اکنون دو پزشک عمومی و ۱۵ پرستار در بخش قرنطینه هستند و هیچ گونه ارتباطی را با سایر بخش ها ندارند و چهار نفر دیگر در واحد بیماری ها و هشت نفر هم در بهداشت محیط به شکل مستقیم خدمات لازم را به همشهریان ارایه می دهند.

تعطیلی کلیه اجتماعات آموزشی و معنوی در آستارا

عباسی ضمن تأکید بر اینکه کلیه ملاقات های بیماران در بخش قرنطینه ممنوع و ملاقات در سایر بخش ها محدود شده است، توضیح داد: در حال حاضر مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها، قلیان سراها و باشگاه های ورزشی تعطیل هستند و بنابر تصمیم دستگاه های مربوطه، قرائت نماز جمعه این هفته برای پیشگیری نیز لغو اعلام شد.

وی افزود: برگزاری کلیه مجالس ترحیم و معنوی در شهرستان محدود شده است و طبق تصمیمات اتخاذ شده ضمن ممانعت از توزیع پک ها و نذورات، هیأت امنای مساجد هیچگونه خدمات جهت استفاده از آبدارخانه ها را ارایه نخواهند کرد.

وی به آموزش کارکنان شهرداری های آستارا و لوندویل، فرمانداری، ادارات ، دادگستری، حوزه علمیه، مدارس، دانشگاه ها و سایر حوزه ها در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: داروهای لازم در شهرستان برای مقابله با آنفلوانزا و در صورت مشاهده بیماری کرونا وجود دارد و همشهریان در صورت مشاهده علایمی چون تب، درد بدن و سرفه خشک در حداقل ترین زمان ممکن به اورژانس و سایر مراکز درمانی شهرستان مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در بخش پایانی سخنان خود از کلیه همشهریان خواست تا برای مقابله با این ویروس همکاری های لازم را داشته باشند و در شرایط غیرضروری از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۸۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان