//
کدخبر: ۲۴۶۶۸۴ //
جانشین فرمانده انتظامی استان خبر داد:

کرونا ۱۸۲ قلیان سرا و ۲۸ باشگاه ورزشی را در کرمانشاه به تعطیلی کشاند

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: همزمان با ورود بیماری کرونا به کشور و برای پیشگیری از شیوع این بیماری، 182 قلیان سرا پلمب و 28 باشگاه ورزشی نیز به تعطیلی کشیده شدند.

کرونا 182 قلیان سرا و 28 باشگاه ورزشی را در کرمانشاه به تعطیلی کشاند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "جمال سلمانی" در جمع خبرنگاران زه تشریح اقدامات پلیس کرمانشاه برای مقابله با بیماری کرونا پرداخت و اظهار داشت: پس از انتشار این ویروس در کشور، پلیس امنیت عمومی استان کرمانشاه طی 5 روز گذشته اقدامات پیشگیرانه متعددی را اجرا و از بسیاری قلیان سراها، کافی شاپ ها و باشگاه های ورزشی بازرسی به عمل آوردند.

وی ادامه داد: در جریان این بازرسی ها و پس از محرز شدن تخلفات صورت گرفته و عدم رعایت نکات بهداشتی، 182 قلیان سرا و کافی شاپ که عموما در محل تفرجگاه ها برپا شده بود، پلمب گردید.

سرهنگ سلمانی همچنین با اشاره به تعطیلی 45 قلیانسرای دیگر به صورت داوطلبانه توسط متصدیان آنها، تصریح کرد: در این راستا 150 عدد قلیان نیز که می تواند عاملی برای انتشار ویروس کرونا باشد نیز کشف و جمع آوری شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در راستای پیگشیری از شیوع کرونا در کرمانشاه، بازدید از اعداد زیادی باشگاه ورزشی بود که در نهایت 28 باشگاه مردانه و زنانه به خاطر عدم رعایت مسائل بهداشتی تعطیل شد.

وی همچنین با اشاره به سرکشی از 8 داروخانه، گفت: در جریان بازرسی های صورت گرفته 472 عدد ماسک احتکار شده کشف شد.

سرهنگ سلمانی همچنین از پلمب یک واحد صنفی که اقدام به عرضه و فروش ماسک غیربهداشتی می کرد نیز خبر داد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و به منظور پیشگیری از پیشروی بیشتر این ویروس، به مردم توصیه می شود جشن های خود را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه طی روزهای اخیر و بنا به خواست خود مردم بسیاری از جشن های عروسی و دیگر برنامه ها در تالارهای استان لغو و به زمان دیگری موکول شده است، گفت: در همین راستا آن دسته از شهروندانی که ودیعه ای را برای رزرو تالار پرداخت کرده اند در صورت تمایل می توانند همه آن را بدون هیچ کم و کاستی از صاحب تالار پس بگیرند.

سرهنگ سلمانی همچنین با بیان اینکه صاحبان تالار مکلف به عودت همه مبلغ دریافتی هستند، گفت: در صورت امتناع از این کار پلیس به موضوع ورود و قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص اقدامات پلیس فتا نیز گفت: در این مدت 7 تارنمای متخلف که اقدام به انتشار شایعه در خصوص بیماری کرونا کرده بودند، بسته شدند.

وی گفت: در این رابطه 5 نفر از گردانندگان صفحات اجتماعی در فضای مجازی نیز که با شایعه پراکنی منجر به تشویش اذهان عمومی شده بودند نیز شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند.

سرهنگ سلمانی همچنین از انتشار 77 هشدار سایبری در فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا به منظور جلوگیری از شایعه پراکنی افراد سودجو خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان