//
کدخبر: ۲۴۵۴۹۶ //
در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان صورت گرفت؛

تأکید مدیرعامل بانک سپه بر توسعه زیرساخت های استان کرمانشاه

نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه و مدیران عامل برخی بانک‌های کشور ازجمله محمدکاظم چقازردی، مدیرعامل بانک سپه به نمایندگی از بانک‌های دولتی و همچنین مدیران استان کرمانشاه، در استانداری برگزار شد.

تأکید مدیرعامل بانک سپه بر توسعه زیرساخت های استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

در این نشست برای رفع مشکلات و سرعت بخشیدن به اجرای تعدادی از پروژه‌های مهم اقتصادی استان تصمیم‌های مهمی اتخاذ شد و بانک سپه با تأمین مالی پروژه قطار شهری کرمانشاه و برخی‌های واحدهای تولیدی واجدالشرایط نقش مهمی در کمک به توسعه این استان ایفاء خواهد کرد و همچنین مقرر شد سایر بانک‌ها هم استان کرمانشاه را در بخش‌های مختلف اقتصادی به‌ویژه در زمینه تقویت زیرساخت‌های یاری کنند.

 

استاندار کرمانشاه بیان کرد:

راه‌اندازی قطار شهری؛ مطالبه مردم

استاندار کرمانشاه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان و ستاد اقتصاد مقاومتی به ظرفیت‌های کرمانشاه حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و تجارت اشاره و اظهار کرد: به‌منظور استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها و به‌کارگیری آنها برای توسعه استان، نیاز به جذب سرمایه‌گذاران داریم و لازمه این کار هم بهبود و تقویت زیرساخت‌های استان است.

هوشنگ بازوند بابیان اینکه در استان از نرخ بیکاری بالا رنج می‌بریم، گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه از 25 درصد پاییز 1396 به حدود 16 درصد رسیده، اما همچنان بالاست و بر اساس سند اشتغال استان هدف‌گذاری شده نرخ بیکاری استان تا سال 1400 به میانگین کشور برسد که لازمه‌اش ایجاد سالانه 24 هزار شغل خالص است.

وی به پروژه قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی فاز اول این پروژه که به مطالبه مردم تبدیل‌شده است به 700 میلیارد تومان نیاز دارد.

بازوند راه‌آهن غرب کشور را دیگر پروژه مهم استان معرفی کرد و گفت: چنانچه اعتبار موردنیاز این پروژه تأمین شود، این امکان وجود دارد که تا پایان سال 1399 قطار به اسلام‌آباد غرب برسد.

 

معاون اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه:

فاز نخست قطار شهری کرمانشاه با تأمین مالی بانک سپه افتتاح می‌شود

معاون اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه هم در این نشست گفت: فاز نخست قطار شهری کرمانشاه با تأمین اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی تا پایان ۹۹ به اتمام می‌رسد.

حمید پورمحمدی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اتمام فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه نیازمند 750 میلیارد تومان اعتبار است، اظهار داشت: فاز یک این پروژه با مشارکت سازمان برنامه بودجه و بانک سپه تا پایان سال ۱۳۹۹ با تعهد مجموعه مدیریتی استان و شهرداری به پایان خواهد رسید.

وی بابیان اینکه شهرداری کرمانشاه برای پرداخت 350 میلیارد تومان آن اعلام آمادگی کرده و در سازمان برنامه‌وبودجه نیز 250 میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده‌شده است، عنوان کرد: مابقی اعتبار موردنیاز همکاری بانک موردنظر مشروط به اینکه فاز یک پروژه در پایان سال 99 با تعهد مجموعه مدیریتی استان و شهرداری به پایان برسد تأمین می‌شود.

پورمحمدی گفت: مسئولان بودجه کشور در یک مأموریت منحصربه‌فرد در حوزه راه، اقتصاد مقاومتی، صندوق توسعه ملی، کشاورزی، بودجه، نظام پولی کشور به کرمانشاه آمده‌اند.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال باید رونق تولید را با حمایت نظام بانکی و همراهی سازمان برنامه‌وبودجه در اولویت قرار دهیم و این مسیر می‌تواند راهکاری برای کاهش نرخ بیکاری باشد.

معاون اقتصادی سازمان برنامه‌وبودجه گفت: برای توسعه زیرساختی حمل‌ونقل استان در قالب کریدور غرب جاده کرمانشاه - کامیاران با پیش‌بینی اعتبار 100 میلیارد تومان و با کمک دو بانک دولتی در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای طرح گرمسیری ضمن در نظر گرفتن بودجه در سال آینده از ظرفیت صندوق توسعه ملی نیز یاری و مساعدت می‌خواهیم و این مهم در اولویت اهداف مشترک قرار دارد.

 

چقازردی مدیر عامل بانک سپه :

بانک سپه به همراه بانک‌های دولتی آماده کمک به تقویت زیرساخت های استان است

مدیرعامل بانک سپه هم در این نشست که به نمایندگی از بانک‌های دولتی سخن می‌گفت از آمادگی این بانک‌ها با تمام ظرفیت برای حمایت از واحدهای تولیدی و کمک به توسعه اقتصادی استان کرمانشاه خبر داد.

محمدکاظم چقازردی افزود: حمایت از واحدهای تولیدی با محصولات قابل‌عرضه در بازارهای خارجی و آماده فروش، واحدهای دارای شرایط افزایش ظرفیت تولید و همچنین واحدهای نیمه فعال و یا راکد در نظام بانکی کشور قرار دارد.

وی ضمن تشکر از استاندار کرمانشاه گفت: پیگیری و تلاش مستمر مهندس بازوند برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان قابل‌ستایش است و برگزاری نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان و ستاد اقتصاد مقاومتی در تحقق توسعه متوازن کمک خواهد کرد.

در ادامه جلسه هیئت داودیان عضو هیئت‌مدیره بانک سپه به همراه مدیر و معاونان منطقه کرمانشاه ضمن بررسی پروژه‌های نیمه‌تمام و طرح‌های با ظرفیت ناقص استان در مورد نحوه پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی به آنها با مدیران این طرح‌ها در جلسه مشترک به تبادل‌نظر پرداختند.

محمدکاظم چقازردی به همراه حامد هیئت داودیان و عبدالعلی شریفی مدیر شعب منطقه کرمانشاه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی استان و ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور مهندس بازوند، استاندار کرمانشاه، دکتر سیدحمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، دکتر شهیدزاده، رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، دکتر خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی، دکتر مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون، دکتر بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت و اعضای هیئت‌مدیره بانک‌های ملی، تجارت، رفاه کارگران، صادرات و توسعه صادرات که در سالن شهدای دولت برگزار شد، حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۴۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان