//
کدخبر: ۲۴۴۷۲۴ //

‍ پیش بینی توسعه بیش از ۱۰۰ هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پیش بینی توسعه بیش از 100 هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

‍ پیش بینی توسعه بیش از 100 هکتار باغ در شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه طی خبری از برنامه های تدوین شده جهت توسعه باغات شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می گردد بالغ بر 100هکتار به سطوح باغات شهرستان کرمانشاه اضافه گردد.

 مهندس شهرام آشتاب با اعلام این خبر افزود: با توجه به مزایای توسعه باغات مدرن از سطح فوق بیش از 70 هکتار باغات مدرن روسیمی احداث شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده در این خصوص اعلام نمود: از ابتدای سال 98 مکان یابی و شناسایی عرصه ها با انجام چاله کنی شروع و  نهال های استاندارد دیم و آبی توسط متقاضیان و نظارت فنی کارشناسان و مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه مدیریت تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: کاشت باغات از اواخر پاییز در دهستان های این مدیریت شروع و تا  اواسط فروردین ماه ادامه دارد.

وی تصریح نمود: در این راستا با هماهنگی ها و مساعدت های معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نهال های مورد نیاز در نهالستان های استان موجود می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: تا بحال در سطح 150هکتار برای احداث باغ شناسایی مکان انجام شده و چاله کنی در سطح بیش از 42 هکتار نیز صورت گرفته است و با توجه به شرایط آب و هوایی در حال پیگیری های کاشت هستیم.

مهندس آشتاب از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه باغبانی به اصلاح  و احیاء  باغات، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی  به تعداد30 کلاس توسط مراکز جهادکشاورزی، شناسایی گیاهان دارویی در سطح 145هکتار، شناسایی کشت زعفران در سطح 40 هکتار برشمرد.

وی در خصوص توسعه سطح گلخانه ها در شهرستان کرمانشاه گفت: تعداد11شهرک گلخانه ای شناسایی و در حال بررسی فنی و شرایط احداث آنها هستیم.

وی سپس به زمینه توسعه و تولید قارچ خوراکی پرداخت و افزود: تا بحال 8 واحد برای توسعه شناسایی و در حال ساخت و ساز می باشند که با تکمیل این واحد ها تولید قارچ در شهرستان به بیش از 3500تن در سال خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۴۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان