//
کدخبر: ۲۴۳۶۶۲ //

بهره‌برداری کامل از خط یک مترو تبریز با رسیدن مترو به ایستگاه لاله

همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در آستانه قیام افتخار آمیز ۲۹ بهمن مردم تبریز، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری کامل از خط یک مترو تبریز با رسیدن مترو به ایستگاه لاله
به گزارش فرتاک نیوز،

همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در آستانه قیام افتخار آمیز 29 بهمن مردم تبریز، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مرحله از بهره بردای مربوط به فاز سوم خط یک است که از ایستگاه کهن (سه راه امین و شهید محققی) به عنوان ایستگاه 12 تا شهرک نور لاله به عنوان ایستگه 18 مترو به بهره برداری می رسد.

مسافرگیری از این از ایستگاه ائل گلی آغاز شده و با عبور از میدان ساعت تبریز تا ایستگاه شهرک نور لاله تداوم می یابد که برای سرعت بخشیدن به خدمات دهی مترو، این خط در فاز سه هم مسافرگیری کرد ولی تعدادی از ایستگاه ها به تدریج وارد مدار شده و خدمات دهی خواهند کرد.

خط یک متروی تبریز 17.2 کیلومتر طول و 18 ایستگاه دارد و شمال شرق تبریز را به جنوب غرب تبریز متصل کرد. خط دو و سه تبریز هم در دست ساخت است و با تزریق بموقع اعتبارات، می‌توان به بهره‌برداری زودهنگام خطوط بعدی امیدوار بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۶۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان