//
کدخبر: ۲۴۲۸۳۶ //
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه:

۱۵۰ میلیارد تومان بدهی مشترکین برق استان کرمانشاه / افزایش بیش از ۱۴ هزار مشترک برق در ۱۰ ماهه سال ۹۸

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی مشترکین به این شرکت خبر داد و گفت: ۵۰ درصد این بدهی مربوط به ادارات دولتی است.

۱۵۰ میلیارد تومان بدهی مشترکین برق استان کرمانشاه / افزایش بیش از ۱۴ هزار مشترک برق در ۱۰ ماهه سال ۹۸

به گزارش فرتاک نیوز؛ نشست خبری مدیر عامل شرکت توزیع  نیروی برق استان کرمانشاه با اصحاب رسانه امروز ۲۰ بهمن ماه در سالن جلسات این اداره برگزار شد امید علی مرآتی مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت : در حال حاضر  شرکت توزیع برق استان کرمانشاه دارای ۷۷۴ هزار مشترک می باشد و  حدود ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق برق رسانی به  پاسگاه های مرزی ارتش و سپاه را  هم بر عهده دارد.

مرآتی پیک بار را در سال ۹۸، ۷۳۸  مگاوات اعلام کرد و افزود : این میزان نسبت به سال ۹۷ یک درصد افزایش داشته است و با توجه به کنترل بار مصرفی خاموشی در استان اعمال نشد به طوریکه سرانه مصرف برق در استان ۴۵ درصد می باشد و پایین تر از میانگین کشوری است.

 مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه سرانه خاموشی برق مشترکین را ۴۳ درصد اعلام کرد و افزود: سرانه مصرف استان پایین تر از میانگین کشوری است.

. مرآتی در ادامه درصد وصول مطالبات را ۳ دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: مشترکین برق شرکت توزیع و فوق توزیع  کرمانشاه از نظر تعداد ۸۰ درصد و از نظر مصرف انرژی ۸۳ درصد مصرف را ، به خود اختصاص داده اند که بیشترین مصرف در حوزه مصارف خانگی است.

  این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: تا پایان دی ماه تعداد ۲۹۶۷ مشترک به مشترکین مصارف صنعتی اضافه شده است همچنین ۲ هزار و ۵۴۴ روستا در استان کرمانشاه برق دار هستند و هیچ روستای بالای ۵ خانواری در استان بدون برق وجود ندارد.

وی تعداد مشترکین در دولت تدبیر و امید را ۱۵۴ هزار و ۷۰۱ مشترک اعلام کرد و گفت : برق رسانی به ۲۶ هزار واحد مسکن مهر توسط شرکت توزیع برق استان کرمانشاه انجام گرفته  است و در شمار بهترین دستگاه های خدمت رسان هستیم که برای هر واحد مسکونی یک کنتور مجزا در نظر گرفته ایم.

مهندس مراتی در گوشه دیگری از سخنان خود به نصب ۷۶۰ کیلو وات سلول خورشیدی در استان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در زمینه  سرمایه گذاری برای انرژی خورشیدی در مدت یک روز مجوز صادر می‌شود و تاکنون ۵۳۷۰ کنتور هوشمند درطرح فهام نصب شده است.

 وی یادآور شد: جزو استان‌های برتر در زمینه اطلاعات شبکه و عملکرد Gis هستیم و ۱۴ نفر در سطح استان عملکرد شرکت را بصورت آنلاین در این نرم افزار وارد می کنند.

مهندس مرآتی تعداد دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شرکت توزیع برق را بیش از ۲۰۰ دفتر عنوان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۸، ۱۴ هزار و   ۱۷۵ مشترک برق به مشترکین قبلی اضافه شده اند و ۲۱ روستا هم برق دار شده و در این زمینه برای ۲۲۸ خانوار روستایی ۲۹ کیلومتر شبکه راه اندازی شده است.

 وی در ادامه افزود: ۵۴ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی سال ۹۸ برای نگهداری شبکه وتعمیرات خطوط گرم استفاده شده و  در این زمینه صد درصد اعتبارات تملک دارایی را جذب کرده ایم.

مرآتی با اشاره به برق رسانی در مرزهای استان اظهار داشت : در مرز پرویزخان آمادگی واگذاری هر گونه انشعاب برق را داریم و بازارچه سومار هم از روشنایی کاملی برخوردار است که تامین برق طرف عراقی هم بر عهده شرکت توزیع است .

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه میزان تلفات برق در استان را ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که تلفات را به پایین تر از  ۱۴ درصد برسانیم.

  مهندس مرآتی تصریح کرد: در حال حاضر بدهی مشترکین به شرکت توزیع برق ۱۵۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن مربوط به ادارات دولتی  می باشد.

وی ادامه داد : برای جلوگیری از انشعاب غیرمجاز کارگروهی با شرکت های خدمات رسان برگزار شده است و در این زمینه هم جلساتی با معاون دادستان کرمانشاه صورت گرفت و راهکارهایی  در جهت جمع‌آوری کابل و انشعابات غیرمجاز و استفاده غیر مجاز از پایه های روشنایی در معابر عنوان شد.

وی در ادامه با اشاره به دریافت سهمیه پیک مصرف از وزارت نیرو گفت: در حوزه کاهش پیک مصرف مدت ۱۰ سال است که در رده استانهای سوم و چهارم قرار داریم اما با وجودی که به این هدف رسیده ایم در رده استانهای اول تا سوم معرفی نشده ایم.

مهندس مرآتی افزود : شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۵۰ کیلو وات انرژی خورشیدی رایگان برای مساجد و مدارس استفاده کرده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه  با اشاره به مشکلات پیش آمده در تامین  گاز  نیروگاهها گفت: نیروگاه ها از سوخت های فسیلی و مازوت که بازدهی خوبی ندارند استفاده میکنند تا کنون با تلاش همکارانمان برنامه خاموشی را مدیریت کرده ایم و دو برابر مصرف نیروگاهی ظرفیت داریم ولی نیاز به همکاری مردم در زمینه کاهش مصرف انرژی داریم و اگر ۱۰ درصد در این زمینه صرفه جویی شود به خاموشی منجر نخواهد شد.

 مرآتی در ادامه با اشاره به حذف قبوض کاغذی در استان گفت: حداکثر فاصله زمانی برای دریافت قبض برق از طریق پیامک به مشترکین ۶۵ روز است و در صورت عدم دریافت قبض، مشترکین آن را پیگیری کنند و از طریق سامانه ۳۰۰۸۵۱۲۱ می توانند در هر لحظه  قبض خود را رویت نمایند.

مهندس مرآتی در ادامه افزود: مشترکینی که مستاجر هستند در هر لحظه با شماره گیری ستاره شناسه قبض مربع می توانند آخرین شماره تلفن  همراه ثبت شده در سامانه را ببینند و آن را تغییر دهند تا قبض را از طریق پیامک با شماره جدید دریافت نمایند.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان