//
کدخبر: ۲۴۲۳۴۳ //

وزش باد شدید طی امروز و فردا در اردبیل/ ورود سامانه بارشی از شامگاه جمعه

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوبی در اکثر نواحی استان علی‌الخصوص در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت روز جمعه ورود سامانه بارشی سرد و نسبتاً فعالی به استان موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف و مه خواهد شد.

وزش باد شدید طی امروز و فردا در اردبیل/ ورود سامانه بارشی از شامگاه جمعه
به گزارش فرتاک نیوز،

سیاوش محمدی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان٬دهنده تداوم جوی نسبتاً پایدار در غالب مناطق استان تا اواخر هفته جاری است؛ لذا آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود.

وی افزود: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید جنوبی با سرعت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت و به‌صورت تندباد لحظه‌ای تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در اکثر نواحی استان علی‌الخصوص در مناطق مرکزی و شهرستان گرمی پیش‌بینی می٬شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شدت وزش باد در جاده‌ها و گردنه‌های برف‌گیر استان رخداد کولاک برف در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

وی تصریح کرد: از اواخر وقت روز جمعه ورود سامانه بارشی سرد و نسبتاً فعالی به استان موجب ابرناکی، وزش باد، بارش باران و برف، مه و از روز شنبه کاهش محسوس دما خواهد شد که فعالیت سامانه تا اوایل روز سه شنبه تداوم می‌یابد.

محمدی ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌ها، کاهش دما و حاکمیت هوای سرد زمستانی به‌ویژه طی روز دوشنبه، یخبندان، لغزندگی، کاهش دید، در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از قبل از ظهر روز سه شنبه از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته خواهد شد ولی همچنان یخبندان و هوای سرد زمستانی در اغلب ساعات تا روزهای پایانی هفته آینده تداوم خواهد یافت و ضروری است در طی این مدت در مصرف حامل‌های انرژی به‌ویژه گاز صرفه‌جویی کرده و از سفرهای غیرضروری اجتناب شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان