//
کدخبر: ۲۴۲۰۵۳ //

فرش دستبافت می‌تواند جایگزین خوبی برای اقتصاد نفتی باشد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزش افزوده بالای فرش دستبافت گفت: فرش دستبافت می‌تواند جایگزین خوبی برای اقتصاد نفتی باشد.

فرش دستبافت می‌تواند جایگزین خوبی برای اقتصاد نفتی باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرحناز رافع عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: صنعت فرش به عنوان یکی از تولیدهای ملی نقش مهمی در ارز آوری دارد.

وی ادامه داد: در گذشته تمام موارد لازم برای بافت فرش در داخل کشور تولید می‌شد ولی هم اکنون شاهد وارد کردن ابریشم از خارج کشور هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران ابراز داشت: باید از تکنولوژی‌های روز نیز استفاده کرد و به بازاریابی و از ابزارهای نوین فروش فرش استفاده کرد.

رافع، با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین تبلیغاتی برای بازاریابی و فروش فرش ایران، افزود: باید در تهیه و عرضه این هنر صنعت از روش سنتی خارج شد و به روش‌های مدرنیته روی آورد.

رافع سپس گفت: ۳۰ صنعت وابسته به صنعت فرش وجود دارد که می‌توان با احیای آنها تحولی در میزان تولید این هنر صنعت و اشتغالزایی آن ایجاد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بین صادرات غیرنفتی، هیچ کالایی به اندازه فرش، ارز آوری و ارزش افزوده ندارد و بسیار استراتژیک است، گفت: می‌توان به جایگاه قبلی رسید و می‌توان اذعان کرد که کالایی به استراتژیک‌تر از فرش در کشور نیست زیرا این کالا با نام ایران گره خورده است.

وی ابراز داشت: بیش از ۳۹ طرح از ۴۰۰ طرح که سهم استان را اجرا کردیم که ۸۹ درصد آنها محقق شده است به طوری که آذربایجان‌شرقی رتبه اول در کشور را کسب کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۰۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان