//
کدخبر: ۲۴۰۸۸۷ //
استاندار کرمانشاه:

باید زمان اقامت گردشگران را در بیستون افزایش دهیم

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون میانگین مدت اقامت گردشگران در شهر بیستون حدود ۱۰ دقیقه است، گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های جدید این زمان را افزایش دهیم.


باید زمان اقامت گردشگران را در بیستون افزایش دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از سایت تاریخی و جهانی بیستون، بااشاره به میزبانی کرمانشاه در برگزاری اجلاس بین المللی گردشگری 2020، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری استان را برای میزبانی شایسته از مسئولان گردشگری دیگر کشورها آماده کنیم.

وی بابیان اینکه کرمانشاه در سال ۲۰۲۰ میزبان میهمانانی از ۱۶۰ کشور جهان خواهد بود، تصریح کرد: باید تمهیداتی در نظر گرفت که گردشگران خاطره خوبی از کرمانشاه داشته باشند که مبلغ و معرف این استان شوند.

 استاندار کرمانشاه افزود: مجموعه تاریخی شهر بیستون ظرفیت بسیار بزرگی برای میزبانی رویداد بین‌المللی گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ است. 

 بازوند اظهار داشت: سالانه ۷۰۰هزار گردشگر از سایت تاریخی بیستون بازدید می‌کنند که متاسفانه میزان اقامت آن‌ها تنها ۱۰ دقیقه است.

وی تصریح کرد: برای اینکه میزان اقامت گردشگران در این شهر تاریخی افزایش یابد، باید با  کمک بخش خصوصی زیرساخت‌های گردشگری آن را توسعه داد.

وی در پایان گفت: نورپردازی، اجرای ویدئومپینگ و تلاش برای توسعه کمپینگ های گردشگری در جهت توسعه زیرساخت ها می تواند رضایت گردشگران و افزایش اقامت آنها را به همراه داشته باشد.

  شرایط بازدید از نقش‌برجسته بیستون برای گردشگران فراهم می‌شود

در ادامه این بازدید امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، شرایط بازدید از کتیبه و نقش برجسته بیستون برای کلیه گردشگران فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری می‌توان رونق و پویایی مطلوبی در اقتصاد منطقه ایجاد کرد.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: با مشارکت بخش خصوصی امکان بازدید گردشگران از نقش برجسته و کتیبه بیستون بر اساس طراحی مدرن فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: در محوطه تاریخی بیستون با اجرای نورپردازی و ویدئومپینگ جذابیت‌های بیشتری برای جذب گردشگری و رونق اقتصاد منطقه ایجاد می‌شود.

 قادری تصریح کرد: بعد از ثبت جهانی بیستون، مستندنگاری، حفاظت، مرمت و بهسازی آثار تاریخی این منطقه در دستور کار قرار گرفته و باید به کیفیت محیطی و خدمات نیز توجه شود.

بازدید روزانه ۲۰۰۰ گردشگر از میراث جهانی بیستون

در ادامه این بازدید امیرشاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین گفت: بر اساس هماهنگی  و نشست های صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئول پایگاه جهانی بیستون، به شیوه ای نوین و با استفاده از تکنولوژی های جدید آثار تاریخی این پایگاه جهانی معرفی خواهد شد.

 فرماندار هرسین عنوان کرد: با اجرای نورپردازی سه بعدی پیش بینی می شود علاوه بر بازدید روزانه 1500 تا دوهزار نفر گردشگر از این پایگاه، درآمدزایی، اشتغال پایدار و توسعه کسب کار در منطقه را به همراه داشته باشد.

صامت اجرایی مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون نیز در حاشیه این بازدید عنوان کرد: رشد ٧٠ درصدی بازدیدکنندگان از ببستون در ١٠ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران جدید را برای ایجاد فضاهای گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و اماکن تفریحی را در روستاها و شهرستانهای همجوار فراهم کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان