//
کدخبر: ۲۴۰۱۶۸ //

محقق کرمانشاهی نقش بسیار مؤثر سورانه و بلوط در ترمیم زخم را کشف کرد

عصاره گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط خاصیت ضدمیکروبی دارد و در ترمیم زخم فوق العاده مؤثر است .

محقق کرمانشاهی نقش بسیار مؤثر سورانه و بلوط در ترمیم زخم را کشف کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محسن ژاله محقق کرمانشاهی نقش بسیار مؤثر سورانه و بلوط در ترمیم زخم را کشف کرد و این مطالعه تحت عنوان "بررسی اثر پماد عصاره‌های گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط به صورت مستقل از هم، بر روند ترمیم زخم در موش‌های صحرایی نر"  در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد.

دکتر محسن ژاله اظهار داشت: نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد عصاره‌های گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط دارای اثرات ضدمیکروبی و ترمیم زخمی بسیار بالایی می باشند.

وی افزود: یافته های حاصل از این طرح نشان داد که عصاره های حاصل از هر دو گیاه دارای ترکیبات موثری هستند که با توجه به خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدمیکروبی این ترکیبات، این فرکشن ها دارای خواص ضدمیکروبی بسیار زیادی می باشند.

دکتر ژاله گفت: ویژگی این عصاره به گونه ای است که در رقت های بسیار کم از رشد و فعالیت باکتری ها و قارچ های آسیب رسان جلوگیری به عمل بیاورند  و در رقت های اندکی بالاتر اثر باکتری کشی و قارچ کشی خارق العاده ای از خود نشان دهند.

این محقق بیان داشت:  گیاهان مذکور دارای خواص ترمیم زخمی فوق العادی بودند به طوریکه آنها توانستند تمامی فاکتورهای التهابی را کاهش و فاکتورهای ترمیمی را افزایش دهند.

وی هدف از  این تحقیق را ، بررسی خواص ضدمیکروبی و ترمیم زخمی عصاره‌های گیاه سورانه و جفت گیاه بلوط دانست و تصریح کرد:  با توجه به مقاومت روز افزون باکتری های بیماریزا نسبت به آنتی بیوتیک ها، پژوهشگران در پی یافتن داروهای جدید گیاهی به عنوان جایگزین داروهای شیمیایی وآنتی بیوتیک هستند .

دکتر ژاله در پایان افزود: باتوجه به ناتوانی داروهای شیمیایی در درمان زخم های پوستی، تهیه و فرمولاسیون پمادهای گیاهی در اولویت پژوهشی کشور می باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان