//
کدخبر: ۲۳۸۹۷۷ //
‍ ‍ در سومین جلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه عنوان شد؛

بستر را برای تسهیل امور مردم و رسیدگی ویژه به کشاورزان فراهم آوریم/ بهره برداری از ۹۰ پروژه کشاورزی با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر در دهه فجر

امام جمعه کرمانشاه درجلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر برضرورت فراهم آوردن بستر برای تسهیل امور و رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه کشاورزان تاکید کرد.

بستر را برای تسهیل امور مردم و رسیدگی ویژه به کشاورزان فراهم آوریم/ بهره برداری از ۹۰ پروژه کشاورزی با اشتغالزایی ۸۲۰ نفر در دهه فجر
به گزارش فرتاک نیوز،

سومین جلسه کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان ،معاونین و مدیران ادارت ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مدیران استانی عضو کارگروه و ...در سالن جلسات دفتر ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی و شهدای سانحه هواپیمایی اخیر، به دهه پیش رو بعنوان دهه پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: فعالیت کارگروه روستایی و عشایری حدود یکماه است شروع شده و امروز شاهد سومین جلسه این کارگروه با حضور نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

وی رویکرد اجرایی برنامه های دهه فجر امسال را مردم محوری به حساب آورد و افزود: مردم بعنوان حماسه سازان اصلی این انقلاب نقش برجسته ای در برنامه های این کارگروه در دهه فجر دارند.

حسینی مقدم در پایان سخنان خود به رئوس برنامه های این کارگروه در حوزه های مختلف پرداخت.

سخنران دیگر این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بود مهندس نوربخش حاتمی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت شهید سلیمانی و همرزمانش و در عین حال عرض شهدای سقوط هواپیما گفت: حدود یک میلیون نفر از مردم  استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند که این مهم نشان از اهمیت پرداختن به مقوله کشاورزی است.

وی سپس به پروژه های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت : در دهه فجر امسال ۹۰ پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۲۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس حاتمی در ادامه به توفیقات کشاورزی استان پس از انقلاب اشاره کرد و گفت : تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۶۲۰ هزار تن سال ۵۷ به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است و این مهم در سایه توجه به توان کارشناسان داخلی است و در حال حاضر ضریب خود کفایی کشور در عرصه تولیدات کشاورزی ۸۲ درصد است.

وی آنگاه به توفیقات کشاورزان استان در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود : افزایش تولید محصولات در واحد سطح و استفاده از توان کارشناسان داخلی ،باعث شده است امروز پس از چهل و یک سال از انقلاب به خودکفایی در تولید کلیه محصولات کشاورزی نزدیک شویم.

دیگر سخنران این جلسه سرهنگ هزارخانی فرمانده سپاه ناحیه عشایری بود که به تشریح برنامه های این سازمان پرداخت.

مدیر کل دامپزشکی استان ،نماینده اداره کل فنی و حرفه ای استان،مدیرکل منابع طبیعی استان،مدیر کل پشتیبانی امور دام،مدیر ترویج سازمان ،نماینده آموزش و پرورش دیگر سخنرانان این نشست بودند.

در ادامه این جلسه آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه در خصوص شعارهای انقلاب اسلامی ایران گفت : انسان های تربیت شده محور توسعه هستند و این موضوع مورد تاکید امام (ره) نیز بود و در واقع از ۱۵۰ سال پیش از انقلاب مداوم به ما القاء می کردند که شما نمی توانید ، اما انسانهای تربیت شده در مکتب انقلاب امروز ثابت کرده اند که «ما می توانیم ».

آیت الله علماء سپس به پیشرفت های دفاعی نظام پس از انقلاب اشاره کرد و افزود : امروز به ایران بعنوان یک قدرت بزرگ نگاه می کنند و رئیس جمهور آمریکا در برابر فشار حمله به ایران می گوید «آیت الله » پاسخ خواهد داد و از حمله خودداری می نماید.

آیت الله علماء سپس ضمن تاکید بر انتقال علم و دانش به کشاورزان استان گفت : هم راستا با پیشرفت های نظامی در عرصه کشاورزی نیز شاهد توفیقات متعدد افزایش خود کفایی هستیم و قطعا تا رسیدن به نتیجه نهایی کارهای بسیاری می بایست انجام شود.

وی رسیدگی به امور مردم و تسهیل گام نهادن سرمایه گذاران در عرصه کشاورزی را مهم برشمرد و افزود :ضرورت دارد بستر را برای تسهیل امور مردم و رسیدگی به مشکلات مردم بویژه کشاورزان فراهم آوریم تا شاهد پیشرفت بهتر مملکت باشیم.

آیت الله علماء در پایان سخنان خود رویکرد اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را چشم بستن بر خارج از کشور و توجه به توان داخلی به حساب آورد و گفت: با اتکا به توان داخلی توانسته ایم بسیاری از موفقیت ها را به دست آوریم و گام های مهمی برای پیشرفت برداریم و اقتصاد کشور را متحول نمائیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان