//
کدخبر: ۲۳۸۹۷۲ //
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه:

پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است/۳۵ هزار و ۴۱۹ معاینه بالینی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه و در ۹ماهه سال ۹۸

مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از معاینه بالینی ۳۵ هزار و ۴۱۹ نفر در پزشکی قانونی استان کرمانشاه و در ۹ ماهه سال ۹۸ خبر داد.

پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است/۳۵  هزار و ۴۱۹ معاینه بالینی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه و در ۹ماهه سال ۹۸
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز( ۲ بهمن ماه) با اصحاب رسانه برگزار شد دکتر سلیم خانی مدیرکل پزشکی قانونی در ابتدای این جلسه گفت: پزشکی قانونی بازوی پرتوان قوه قضائیه است و ۳۳ درصد پرونده های مراجع قضایی به پزشکی قانونی  ارجاع داده می شود.

 دکتر خانی تعداد کل معاینات بالینی  در ۹ ماهه  سال  ۹۸ را  ۳۵ هزار و ۴۱۹ نفر عنوان کرد و گفت : ۱۷ نفر فوت شده در سال ۹۸ ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند.

  دکتر خانی همچنین تعداد فوت شده های عوارض کار در سال ۹۷، را ۲۲ نفر و در سال ۹۸ را‌ ۲۵ نفر اعلام کرد.

 مدیرکل پزشکی قانونی در ادامه تعداد فوت شده های ناشی از گاز مونو اکسید کربن را در سال ۹۷ را  ۱۲ نفر و در سال ۹۸،  را ۱۵ نفراعلام کرد.

 وی همچنین فوت ناشی از تصادفات را ۳۵۴ نفر در سال ۹۷، و  ۴۲۰ نفر در سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: فوت ناشی از  مصرف قرص برنج در سال ۹۷، ۲۲ نفر و در سال ۹۸، ۲۴ نفر را به کام مرگ کشانده است.

این مسئول در ادامه تعداد کل مسمومین مراجعه کننده به پزشکی قانونی را در ۹ ماهه سال ۹۷، ۶۷ نفر و در سال ۹۸، ۵۴ نفر اعلام کرد و تعداد فوت شده ها در اثر سوختگی را ۳۳ نفر در سال ۹۷ و۲۶ نفر در سال ۹۸ اعلام کرد.

  وی در گوشه دیگری از سخنان خود تعداد غرق شده ها در سال ۹۷، را  ۱۵ نفر و در سال ۹۸ ،۲۵ نفر عنوان کرد و تعداد افراد فوت شده که دچار برق  گرفتگی شده اند را ۱۴ نفر در سال ۹۷ و ۱۳ نفر در سال ۹۸ اعلام کرد.

خانی در ادامه تعداد افراد فوت شده  ناشی از مصرف مواد مخدر  را در ۹ ماهه سال ۹۷ ، ۱۳۲ نفر و در مدت مشابه سال ۹۸، ۲۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: کل اجساد معاینه شده در  ۹ ماهه اول سال ۹۷ ، ۱۴۴۸ نفر و ۹ ماهه سال  ۹۸،  ۱۵۶۹ نفر بوده اند.

مدیر کل پزشکی‌قانونی همچنین تعداد غرق شدگان در رودخانه ها را در ۹ ماهه سال ۹۸ ،۱۱ نفر  غرق شده ها در دریاچه مصنوعی را ۲ نفر غرق شدگان در دریاچه طبیعی را ۳ نفر، کانال یک نفر،حوض و حوضچه یک نفر، و سایر مکان ها ۴ نفر اعلام کرد.

دکتر خانی در ادامه تصریح کرد: در زمینه آزمایشات ژنتیک استان‌های همدان، لرستان، کردستان و ایلام را پوشش می‌دهیم و در زمینه سم شناسی هم استانهای همدان و ایلام را تحت پوشش قرار داده ایم و همکاران من با تمام سختی هایی که دارند با سعه صدر از بیماران ، مصدومین و خانواده های فوت شده استقبال می‌کنند و به بهترین نحو تکریم انجام می گیرد.

 این مسئول در ادامه بیان داشت: در زمینه معاینات  هم با وجود  مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی که با آن مواجه هستیم همکاران ما خدمات شایسته‌ای را انجام می دهند.

 وی همچنین با اشاره به قصور پزشکی گفت: طبق قانون قصور پزشکی ابتدا در نظام پزشکی مورد بررسی قرار می‌گیرد وجهت بررسی میزان قصور پرونده ها به پزشکی قانونی ارجاع میشود.

خانی در ادامه اعلام کرد: تعرفه‌های  سازمان پزشکی قانونی مشخص است و تعرفه خارج از سازمان نداریم هرچند که گاهی هزینه اخذ شده کمتر از هزینه صرف شده توسط پزشکی قانونی است ولی ما بر اساس تعرفه قانونی این خدمات را انجام می دهیم.

  دکتر خانی در ادامه به برنامه های دهه فجر   اشاره کرد و اظهار داشت: امسال در دهه فجر راه اندازی ساختمان پزشکی قانونی شهرستان پاوه را خواهیم داشت و با اعتبار ۲۶۰ میلیون تومانی که در نظر گرفته شده تغییرات اساسی در مرکز پزشکی قانونی اسلام آباد غرب را هم خواهیم داشت و سه مورد کلنگ زنی مربوط به ساختمان پزشکی قانونی شهرستان جوانرود، ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب هم داریم که تفاهمنامه مربوطه صورت گرفته است و در صورت اخذ اعتبار از طرف استاندار کلنگ‌زنی انجام خواهد شد.

 مدیرکل پزشکی قانونی اعلام کرد: غیر از  مرکز ثلاث باباجانی تمامی مراکز ما در سطح استان فعال هستند و پزشک متخصص،تکنسین و کارمند در این مراکز کار می کنند.

 دکتر خانی در پایان تعداد نزاع های سال ۹۸ در استان  را ،۱۳ هزار و ۶۱۴ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۹۳۶ زن و ۹ هزار و ۶۷۸ نفر مرد بوده اند.

photo_2020-01-22_13-02-16

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان