//
کدخبر: ۲۳۸۷۶۶ //

۵۰ درصد کاهش سرقت مسلحانه در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان از کاهش 50 درصدی سرقت های مسلحانه در کرمانشاه از اول فروردین تا پایان آذرماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

50 درصد کاهش سرقت مسلحانه در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "علی اکبر جاویدان" در قرارگاه مبارزه با سرقت استان که در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: همچنین در مدت 9 ماهه سرقت به عنف نیز با کاهش 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده ایم.

وی افزود: در این مدت 58 درصد از سرقت های انجام شده در زمره سرقت های جزئی مانند قطعات و محتویات داخل خودرو و کش رو زنی بوده و 42 درصد سرقت ها نیز جزو سرقت های مهم مثل منزل، مغازه، خودرو، کیف قاپی و ... بوده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 90 درصد سرقت های انجام شده در چهار شهرستان کرمانشاه با 77 درصد، اسلام آبادغرب با 7 درصد و کنگاور و صحنه هر کدام با 3 درصد رخ داده و 10 درصد باقیمانده نیز مربوط به بقیه شهرستان های استان بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه، حدود 60 درصد سرقت های صورت گرفته توسط پلیس کشف شده است، گفت: این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد رشد نشان می دهد.

وی همچنین از رشد 14 درصدی دستگیری سارقان و افراد مالخر طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و برابری کشفیات سرقت های مسلحانه صورت گرفته در این مدت خبر داد و گفت: بیشترین سرقت های کشف شده در حوزه شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، صحنه و هرسین اتفاق افتاده است.

سردار جاویدان گفت: 2.6 درصد از کل سرقت های کشور در کرمانشاه اتفاق می افتد و در مقابل 2.3 درصد کشفیات سرقت ها نیز مربوط به این استان است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع سرقت یکی از شاخص های ارزیابی امنیت به شمار می رود، گفت: پلیس تلاش می کند با مبارزه جدی با این پدیده شاخص های امنیتی را ارتقاء بخشیده و شرایط مطلوبتری را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: سرقت یکی از معضلاتی است که امنیت روانی افراد جامعه را دچار اختلال کرده و تا مدت ها روحیه آنها و اطرافیانشان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سردار جاویدان در پایان خواستار ورود همه دستگاه ها برای پیشگیری از پدیده سرقت شد و گفت: پلیس حاضر است آموزش های لازم را به آنها ارائه کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۸۷۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان