//
کدخبر: ۲۳۷۵۳۴ //
در نشست شو رای مسکن عنوان شد؛

مردم از کلنگ زنی های بی حساب و کتاب خسته شده اند/درخواست ۲میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ۷۰۰ واحدی چشمه سفید

استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن که امروز (۲۵ دی ماه) برگزار شد به مدیران توصیه کرد از کلنگ زنی های بیهوده بپرهیزند که مردم از این کلنگ زنی ها ی بی حساب و کتاب خسته شده اند.

مردم از کلنگ زنی های بی حساب و کتاب خسته شده اند/درخواست ۲میلیارد تومان اعتبار برای پروژه ۷۰۰ واحدی چشمه سفید
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست شورای مسکن استان به ریاست استاندار کرمانشاه با حضور مسئولین ذیربط در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد در این جلسه مهندس مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شرایط عرضه و تقاضا و نرخ بالای مسکن در استان و کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است و در بخش تعاونی و خصوصی۴۰۰عضو حقیقی و حقوقی فعالیت می‌کنند.

مهندس سالاری با اشاره به پروژه ۷۰۰ واحدی چشمه سفید واقع در ورودی شهر کرمانشاه به اسلام آباد غرب گفت: ۳۰۰ واحد از این پروژه آماده بهره برداری است و ۴۰۰ واحد دیگر هم با تصمیم گیری امروز به نتیجه خواهد رسید و در این میان قرار  است اقتصاد و دارایی هم  ۹۰ واحد مسکونی در این مجتمع ها بسازد.

وی پیشرفت فیزیکی این مجموعه را ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: در بحث زیرساخت و اعتبار  آب و فاضلاب و ارزش افزوده این ۴۰۰ واحد  مشکلاتی وجود دارد و با تامین اعتبار ۲ میلیارد تومان تا سه یا چهار ماه آینده این مجتمع تحویل  داده خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با اشاره به موضوع واگذاری پروژه‌های مسکن مهر ماهیدشت هم اظهار داشت: بر اساس آخرین صورت جلسه ای که با رئیس سازمان ملی زمین و مسکن انجام گرفت تفاهم نامه ای تنظیم شد و تسهیلاتی شکل گرفت و اکنون اختلافاتی در زمینه قیمت گذاری و ابنیه موجود بر اساس شرایط و ضوابط وجود دارد و دستگاه های متقاضی خواهان کاهش هزینه کارشناسی هستند.

  سالاری پیشرفت فیزیکی این طرح را ۵۲ درصد اعلام کرد و به دستور استاندار  مقرر شد کمیته ای از نمایندگان خریدار، استانداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن قیمت گذاری انجام دهند و تا روز یکشنبه قیمت نهایی را اعلام کنند.

 مهندس سالاری در ادامه به پروژه کرند غرب اشاره کرد و بیان داشت : قیمت تمام‌ شده ساختمان متری ۳۵۴ هزار تومان اعلام شده که امروز تقاضای واگذاری ۲۰۸ واحد به افراد فاقد زمین و متقاضیان از طریق مزایده هستیم که مقرر شد ظرف مدت یک هفته توسط بنیاد مسکن و شهرداری تعیین تکلیف شود.

 پروژه دیگری که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت تعاونی مسکن شهرداری کرمانشاه بود که این پروژه در حال حاضر فعال است و اعضا عمدتاً از قشر ضعیف و پاکبان هستند که تمکن مالی ندارند و درخواست شد ۱۰ هزار متر از لبه زمین را  تغییر کاربری دهند که در این زمینه با دستور استاندار مقرر شد اعضا و تمکن مالی آنها به تایید فرماندار برسد.

موضوع دیگری که توسط معاون امور عمرانی استاندار مطرح شد مربوط به پیشنهاد طرح تغییر کاربری پروژه لشکر ۸۱ زرهی بود با  ۱۳۰۰ واحد نیمه کاره و پیشرفت ۶۵ درصدی که اعضا توانایی تکمیل آن را ندارند و درخواست شد بخشی از کاربری را تبدیل به تجاری کنند ک مقرر شد پس از اخذ تفاهم نامه از راه و شهرسازی مراسم کلنگ زنی این طرح انجام شود و استاندار کرمانشاه در این میان به مدیران توصیه کرد از کلنگ زنی های بیهوده بپرهیزند که مردم از کلنگ زنی های بی حساب و کتاب خسته شده اند.

پروژه ستارگان ماندگار هم از پروژه های دیگری بود که توسط مهندس سالاری در این شورا عنوان شد و به گفته سالاری این پروژه بی برنامه شروع شد و تایید نظام مهندسی را نداشت که اسکلت آن جمع آوری گردید و  در این شورا تقاضا شد با تغییر کاربری بعضی از قسمت های این زمین ۸۶ هزار متری و اخذ تسهیلات برای ساخت این زمین موافقت گردد و به توصیه استاندار مقرر شد ابهامات این طرح برطرف شود و بعد از کار کارشناسی این مورد بررسی گردد.

خبرنگار :طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان