//
کدخبر: ۲۳۷۱۸۰ //

بررسی وضعیت واحدهای تولیدی گیلان توسط معاون وزیر کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور عصر امروز از چندین واحد تولیدی و برخی پروژه های عمرانی در دست اجرایی استان گیلان بازدید کرد.

بررسی وضعیت واحدهای تولیدی گیلان توسط معاون وزیر کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

 «بابک دین پرست» معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور عصر دوشنبه در سفری سه روزه به گیلان از چندین واحد تولیدی و برخی پروژه‌های عمرانی در دست اجرایی این استان بازدید کرد.

لازم به ذکر است معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در نخستین گام بعد از ورود به شهر رشت از پروژه احداث تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان و ساماندهی سایت دفن زباله سراوان بازدید و از نزدیک در جریان اجرای این پروژه قرار گرفت.

دین پرست درباره وضعیت این پروژه و روند رو به جلوی اجرای آن، بر لزوم پیگیری جدی اجرای این پروژه تأکید کرد و افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا با اجرای این پروژه دغدغه‌های مردم این منطقه برطرف شود.

همچنین وی عصر امروز از پروژه ملاسرا- شفت- زنجان بازدید کرد. در این بازدید معاون عمرانی استانداری گیلان اطلاعات کاملی در زمینه روند اجرای پروژه در اختیار دین پرست قرار داد. این پروژه از مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری بوده که در دو فاز در دست اجرا است.

فاز نخست این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر در قالب ملاسرا – شفت و فاز دوم آن نیز به مطالعه و احداث محور اصلی شفت – زنجان به طول ۹۰ کیلومتر اختصاص دارد. فاز دوم این پروژه ضمن خارج کردن شهرستان شفت از بن بست جغرافیایی و ایجاد ارتباط با استان‌های همجوار سبب بهبود روابط اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی و کاهش بار ترافیکی محور رشت – قزوین می‌شود.

بازدید از اجرای پروژه سد لاستیکی در شهرستان ماسال از دیگر برنامه‌های معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در سفر به استان گیلان بود. به گفته مسئولان اجرای این پروژ ه نقش مهمی در توسعه پایدار و تأمین آب کشاورزی و صنعت گردشگری این شهرستان دارد.

پروژه سد لاستیکی در فاز نخست آب مورد نیاز به بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی دو روستای دوله ملال و خودبچر تأمین خواهد کرد و در فاز دوم بهره برداری گردشگری با اشتغال ۵۰ نفر برای اجرای این پروژه پیش بینی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان