//
کدخبر: ۲۳۶۵۸۴ //
استاندار کرمانشاه در نشست رسمی شدن سه مرز :

۲۰بهمن ماه زیرساخت ها برای بازگشایی سه مرز رسمی آماده شود

نشست رسمی شدن سه مرز (سومار، شوشمی،، و شیخ صله ) امروز ۲۱ دی ماه به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد.

۲۰بهمن ماه  زیرساخت ها برای بازگشایی سه مرز رسمی آماده شود
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس هوشنگ بازوند در نشست رسمی شدن سه مرز شوشمی شیخ صله و سومار اظهار داشت: رسمی شدن این سه مرز توسط دولت جمهوری اسلامی ایران ابلاغ و این مصوبه توسط وزیر امورخارجه ایران  به وزیر امور خارجه عراق اعلام شد ولی حلبچه اعلام کرده است که از  سوی وزارت امور خارجه عراق رسمی شدن دو مرز  شیخ صله و شوشمی ابلاغ نشده ضمن اینکه اگر ابلاغ شود باید مجوز دولت مرکزی برای تردد مسافر را داشته باشیم.

 پرویز ایده پور فرماندار پاوه در ادامه این نشست گفت: در تاریخ ۱۷ مرداد ۹۸ رسمی شدن  مرز  ابلاغ شد و از طرف وزارت امور خارجه هم به عراق ابلاغ گردید ولی از طرف عراق به اقلیم کردستان اعلام نشده است .

وی افزود: در عرف بین‌الملل دولت عراق دولت شکننده ای است و یک قانون به عرصه عراق حکمفرما نیست و هنوز حلبچه به عنوان استان رسمی به شمار نمی‌آید و مادامی می‌توانیم  این مرز ها را مرز رسمی بدانیم که دولت مرکزی عراق به اقلیم کردستان مجوز بدهد.

حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه هم گفت: مرز سومار اگر از سمت ایران عملیاتی شود بازگشایی صورت میگیرد  ولی مرز  شوشمی و شیخ صله باید از سمت دولت عراق آماده سازی شود.

مدیر کل گمرکات استان بیان داشت: اداره کل گمرکات استان کرمانشاه با ۲۹۲ پست سازمانی مدت ۹ سال است که استخدامی نداشته و ۱۶نفر از کرمانشاه به سومار فرستادیم این در حالی است که ۶۶ نفر پست سازمانی خالی داریم و از استاندار خواست  که در صورت صحبت با گمرک ایران این مشکل مرتفع شود.

  مهندس فریبرز  کرمی مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه هم در این نشست اظهار داشت: در حال پیگیری اخذ  زمین هستیم و مکاتبات در این زمینه انجام شده است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود:  در بحث نیروی انسانی چارت سازمانی انجام شده و نیرو جذب شده است ولی در زمینه زیرساخت ها در شیخ صله فیبر نوری نداریم.

وی تصریح کرد: در سازمان جغرافیای نیروهای مسلح نقطه صفر مرزی در شیخ صله و شوشمی مشخص نشده است و باید به وضعیت مرز رسمیت ببخشیم.

کرمی گفت: در راستای راه اندازی این سه مرز باید سایت یا کانکس موقتی را آماده کنیم تا طرف عراقی هم پیگیر باشد همچنین در  مرز شوشمی قسمتی از زمین در محدوده خروجی در اختیار سپاه است که باید مکاتباتی انجام گیرد.

در ادامه این جلسه مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گفت :تا ۲۰ بهمن زیر ساخت ها آماده شود تا برای بازگشایی این مرز ها اقدام کنیم.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان