//
کدخبر: ۲۳۶۵۷۴ //
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در شورای برنامه ریزی:

تدوین ۹ کمیته در بحث گردشگردی کرمانشاه ۲۰۲۰

هفدهمین جلسه نشست شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه امروز (۲۱دی ماه) به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

تدوین ۹ کمیته در بحث گردشگردی کرمانشاه ۲۰۲۰
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این جلسه دکتر امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی و در بحث تحول گردشگری و استفاده از اعتبارات قصد داریم به اهدافی که در سیاست های گردشگری داریم با توجه به بودجه تعیین شده برسیم.

 دکتر قادری گفت : طرح گردشگری روستایی ۲۰۲۰ در بین ۱۶ استان به استان کرمانشاه سپرده شد و برای اولین بار در کشور میزبان رویداد بین المللی گردشگری هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در شورای سیاستگذاری به ریاست استاندار کرمانشاه ۹ کمیته زیرساخت، کمیته تبلیغات و بازرسی،کمیته اقتصادی،کمیته زیرساخت های شهری،کمیته امنیت اجتماعی و فرهنگی، کمیته برنامه ریزی و تخصصی، کمیته اجرایی نظارت شهرستان ۲۰۲۰، کمیته آموزش و پژوهش و کمیته حمایت از بخش خصوصی،  برنامه ریزی شد که در زیر مجموعه تعریف شده است.

دکتر قادری تصریح کرد: شرح وظایف به تفضیل مشخص شده و در صورت موافقت استاندار به دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

 وی گفت: در سال گذشته سه کارگروه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و مصوبات اجرا شده و با حضور استاندار مصوب گردید  ودر بحث کریدور بیستون_تاق بستان  مطالعات کاربردی در این زمینه انجام شده است و در نمایشگاه کیش  این پروژه ارائه شد و در بهمن ماه  هم در نمایشگاه تهران هم ارائه خواهد شد و فاز دوم پلان اجرایی هم تا پایان سال انجام می گیرد.

وی در ادامه مصوبه دوم در کارگروه گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ را مصوبه غار قوری قلعه و محوطه سازی تاق گرا عنوان کرد و گفت: اعتبار جدیدی از محل زیر ساخت ها برای این طرح در نظر گرفته شده است و در بحث تنگه بزاز خانه هم سرمایه گذاران معرفی شده اند و برنامه ریزی انجام شده است.

وی در ادامه از دیگر بحث های مطرح شده در کارگروه گردشگری ۲۰۲۰ را طرح گردشگری سراب نیلوفر عنوان کرد و گفت : بهره برداری سراب نیلوفر با توجه به اوقافی بودن آن انجام گرفته و در حال حاضر در سراب نیلوفر به گردشگران خدمات رسانی میشود.

قادری همچنین با اشاره به کمپینگ پارک غربی تاقبستان بیان داشت: مکاتبات با شرکت توسعه و شهرداری انجام شده و با توجه به موانع قانونی هنوز در دست بررسی است.

این مسئول  افزود: در آخرین کارگروه گردشگری ۲۰۲۰ هم موضوع ساماندهی مسافران در پایانه های استان و طرح ایجاد کمپ های ارزان قیمت مصوب شد و سریال نون خ به عنوان فرصت معرفی گردشگری در استان شکل گرفت که ۷۰درصد تصویر برداری آن انجام شده و تا فروردین ماه آخرین پلان در استان گرفته خواهد شد.

photo_2020-01-11_13-21-51

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۵۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان