//
کدخبر: ۲۳۵۷۷۹ //
‍ ‍ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

رشد ۲۰۰ درصدی توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه طی۸ ماهه اخیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از رشد 200 درصدی توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه طی8 ماهه اخیر خبر داد.

رشد 200 درصدی توسعه صنایع تبدیلی استان کرمانشاه طی8 ماهه اخیر
به گزارش فرتاک نیوز،

نور بخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه طی گزارشی از اجرای برنامه سه ساله سازمان  در بخش صنایع تبدیلی و غذایی گفت؛ 200 درصد در اجرای برنامه سه ساله توسعه در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان رشد داشته ایم که عملکردی بی سابقه بوده و این رشد در سال اول برنامه طی8 ماه بدست آمده است.

مهندس حاتمی افزود: حدود 124 هزار تن در 8 ماهه سال 98 به ظرفیت فرآوری صنایع تبدیلی استان در قالب 23 واحد تولیدی  اضافه شده که بیشترین آن مربوط به  زیر بخش زراعی و دامی است.

حاتمی در ادامه تعداد کل واحدهای به بهره برداری رسیده صنایع تبدیلی استان را  بالغ بر 351 واحد بیان نمود و افزود:ظرفیت فرآوری این واحدها بیش از4و نیم میلیون تن می باشد.

وی میزان سرمایه گذاری انجام شده جهت احداث واحدهای جدید در 8 ماهه سالجاری را حدود 2216 میلیارد ریال و با اشتغالزایی مستقیم 386 نفر برشمرد که با افزوده شدن این اشتغال، اشتغال کلی در بخش صنایع کشاورزی به 4هزار نفر می رسد.

  حاتمی گفت: هم اکنون کل جوازهای تاسیس صادره دارای اعتبار با توجه به اولویتهای سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی 441 فقره با سرمایه گذاری 13334 میلیارد ریال بوده که زمینه ساز ایجاد ظرفیت فرآوری بالغ بر یک میلیون تن خواهد بود.

حاتمی سپس به تشریح حمایتهای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در اجرای برنامه های توسعه صنایع تبدیلی و غذایی پرداخت و خاطرنشان کرد؛   تامین منابع مالی از طریق اعطای تسهیلات بانکی کم بهره با استفاده از منابع اعتباری ملی و استانی از محل اعتبارات مختلف(صندوق توسعه ملی، کمکهای فنی و اعتباری، اشتغال پایدار روستایی و... ) یکی از مهمترین اقدامات در حمایت از ایجاد صنایع تبدیلی جدید بوده است .

حاتمی در ادامه به عملکردهای شاخص صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی  در 9 ماهه سال 1398 اشاره داشت و تصریح نمود: ایجاد اولین واحد تولید چیپس سیب زمینی در استان، ایجاد اولین واحد صنعتی تولید میوه خشک و چیپس میوه و  تولید چیپس هندوانه برای اولین بار در منطقه غرب، ایجاد اولین واحد تولید و بسته بندی پیاز خشک، ایجاد اولین واحد صنعتی  و مکانیزه بسته بندی علوفه را از جمله عملکردهای شاخص صنایع تبدیلی و غذایی استان به شمار آورد.

حاتمی ادامه داد: در سال 98، ایجاد 2 واحد سردخانه جدید با ظرفیت 10  هزار تن  به منظور کمک به تنطیم بازار و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی یکی دیگر از اقدامات مهم در بخش کشاورزی می باشد.

وی ایجاد سه واحد بسته بندی انواع مواد غذایی، ایجاد یک واحد جدید در زمینه بسته بندی زعفران، ایجاد 2 واحد بسته بندی روغن کرمانشاهی، فعال سازی دو واحد کشتارگاه طیور که سالها غیرفعال بوده اند، مجهز کردن 2 واحد کشتاره طیور به خط 02 به منظور صادرات، فعال سازی  مجدد 8 واحد راکد در زیربخش صنایع تبدیلی و بازگشت آنها به چرخه تولید که طی سنوات قبل بی سابقه بوده از دیگر اقدامات شاخص در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی سازمان می توان نام برد.

حاتمی همچنین بازسازی و نوسازی 9 واحد زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی را از دیگر برنامه های سازمان طی سال 98 برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تأمین نقدینگی 10 واحد در صنایع تبدیلی و غذایی در استان خبر داد که منجر به تولید 100% توان عملی این واحد گردیده است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های شاخص در دست اقدام  صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی  در 8ماهه اول سال 1398 پرداخت و گفت؛ این برنامه ها آغاز عملیات احداث یک واحد تولید رب گوجه فرنگی جدید در استان با توجه به مشکلات کشاورزان تولیدکننده این محصول در فصل کاری، آغاز عملیات ایجاد اولین واحد فرآوری نخود در زمینه تولید سس حمص در صحنه، پیگیری و تصویب احداث کارخانه دوم چیپس سیب زمینی با پیگیری فراوران با توجه به افزایش سطح زیرکشت سیب زمینی، پیگیری احداث بزرگترین واحد فرآوری ریشه شیرین بیان در منطقه غرب از جمله برنامه ها در این حوزه برشمرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۵۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان