//
کدخبر: ۲۳۴۳۴۱ //

هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تجویز و مصرف بیش از حد دگزامتازون و برخی آنتی بیوتیک ها

نهمین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه باحضور رئیس دانشگاه ،معاون غذا و داروی دانشگاه و سایر اعضای قرارگاه در سالن جلسات دانشگاه تشکیل شد.

هشدار رییس دانشگاه علوم پزشکی برای تجویز و مصرف بیش از حد دگزامتازون و برخی آنتی بیوتیک ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکترمحمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نهمین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: اقدامات معاونت غذا و دارو در راستای رصد و پایش مستمر عرضه و مصرف داروها و تجهیزات پزشکی و تامین دارو قابل تقدیر است.

مرادی افزود :نباید داروهایی مانند بتامتازون و دگزامتازون با توجه به منع مصرف و به دلیل عوارضی که پس از مصرف ایجاد می کنند به صورت روتین جزو اولین و دومین اقلام دارویی تجویز شده در استان باشد و این مسئله حتما باید به صورت جدی پیگیری شود و به پزشکان نیز در این زمینه تذکرات لازم داده شود.

دکتر مرادی گفت: باید پزشکانی که بنابر رای کمیته بررسی نسخ استانی و شهرستان اصول تجویز منطقی دارو را رعایت نمیکنند توجیه شوند.

وی افزد: سازمان های بیمه گر باید با دانشگاه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در پیشبرد اهداف دانشگاه در راستای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی به مردم موفق عمل کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر وریا رحیمی مدیر تجویز و‌مصرف منطقی دارو معاون غذا و دارو هم اظهار داشت:  تعداد اقلام دارویی در نسخ پزشکان استان نسبت به میانگین کشوری و در مقایسه با دانشگاههای تیپ یک بیشتر است که اقدامات لازم به منظور  اصلاح این روند در استان باید انجام شود.

دکتر رحیمی افزود : میانگین اقلام دارویی در نسخ بر حسب رشته فوق تخصصی در نیمه اول سال ۹۸ در پزشکان ارتوپد،قلب و عروق ،ریه و انکولوژی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

وی تصریح کرد: میانگین اقلام دارویی در نسخ بر حسب رشته تخصصی در نیمه اول سال ۹۸ پزشکان پوست ، روانپزشکی و داخلی، دندان پزشکی، اورولوژی و زنان و زایمان نسبت به دانشگاههای هم تیپ و نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

رحیمی گفت: همچنین تعداد اقلام دارویی در نسخ پزشکان در شهرستانهای کنگاور ،هرسین ، گیلانغرب،سنقر ، اسلام آباد غرب ، پاوه و سرپل از دیگر شهرستانها بیشتر می باشد که باید مداخلات لازم در خصوص اصلاح این عملکرد صورت گیرد.

این مسئول افزود: درصد بیماران دریافت کننده داروهای آنتی میکروبیال،تزریقی و کورتیکو استروئید در نسخ پزشکان از سال ۷۶ تا ۹۷ سیر نزولی داشته است.

 مدیر تجویز و‌مصرف منطقی دارو معاون غذا و دارو بیان داشت: در نسخ پزشکان عمومی استان اشکال تزریقی و داروهای کورتیکو استروئید بیشترین اقلام دارویی را به خود اختصاص می دهد که باید اقدامات لازم در جهت اصلاح آن انجام شود.  

گفتنی است گزارش شاخص های دارو در نسخ سرپایی استان ،تصمیم گیری در خصوص مطالبات سال ۹۷ داروخانه ها و مطالبات داروخانه ها از بیمه دی از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان