//
کدخبر: ۲۳۳۰۵۴ //
در نشست خبری به مناسبت بیست و سومین سالروز ملی صادرات عنوان شد؛

از ۱۳ صادر کننده برتر استان تجلیل می شود/ آینده تبادل تجاری با عراق از طریق سرمایه‌گذاری می گذرد

نشست خبری به مناسبت بیست و سومین سالروز ملی صادرات با حضور رییس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی استان، رییس سازمان صمت و مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد.

 از ۱۳ صادر کننده برتر استان تجلیل می شود/ آینده تبادل تجاری با عراق از طریق سرمایه‌گذاری می گذرد
به گزارش فرتاک نیوز،

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت بیست و سومین سالروز ملی صادرات با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: روز پنج شنبه به مناسبت روز ملی صادرات مراسمی در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه با حضور صادر کنندگان، مسئولین استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ریاست توسعه تجارت درجهت حل و فصل مشکلات تولیدکنندگان خواهیم داشت واز ۱۳ صادر کننده برتر استان تجلیل خواهد شد.

 کاشفی افزود: از بین ۶۰ تا ۸۰ نفر که مدارک خود را تحویل داده‌اند از ۱۳ نفر قدردانی می شود.

 کاشفی افزود: امروز به صورت نمادین مرز سومار بازگشایی می شود و پس از کریسمس این مرز باز خواهد بود که امیدواریم بتوانیم در مدت  سه ماه باقیمانده از سال ۲۵ درصد کاهش صادرات را جبران کنیم .

وی دلیل کاهش صادرات نسبت به سال قبل را به  افزایش نرخ ارز و برگشت ارز اجباری دانست که سبب تعدیل نرخ و به دنبال آن کم شدن میزان صادرات را بود  و این نرخ را نرخ واقعی تری عنوان کرد.

 رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزایش واردات به استان در هشت ماهه گذشته را ۱۵۱ درصد اعلام کرد و گفت: مواد اولیه کارخانجات، عمده کالاهای وارداتی به استان بوده که نشان از تلاش واحدهای صنعتی و نیاز این واحدها به مواد اولیه بیشتر است.

photo_2019-12-24_12-49-07

 عضو هیأت رییسه اتاق ایران در گوشه دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بحث پتروشیمی در استان تکنولوژی هایی را داریم که کشور عراق نتوانسته به این تکنولوژی ها دست پیدا کند و در  زمینه صادرات موقعیت خوبی داریم.

کاشفی گفت: باید در حوزه توریسم درمانی و کشاورزی کار کنیم و با مشارکت کشور عراق سرمایه گذاری ها را انجام می‌دهیم و آینده تبادل تجاری با عراق از طریق سرمایه‌گذاری میگذرد.

 وی همچنین در مورد خط ارتباطی با سوریه اعلام کرد: مسیر ارتباطی با سوریه خیلی طولانی است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد کالاهای ایرانی امروز در سوریه از طریق عراق اظهار می شود سعی داریم با کمک حمل و نقل ستاد ایرانی را در عراق راه اندازی و آن را احیا کنیم.

 کاشفی در ادامه افزود: در مورد توسعه صادرات در بخش صنعت کشاورزی و خدمات هم استراتژی‌های خاصی وجود دارد در حوزه صنعت امروزه هزینه واحدهای تولیدی بالاست و باید کیفیت و بسته بندی محصولات را بالا ببریم و مرکز رشدی را در استان آماده سازی کنیم و این محصولات را در چند نمایشگاه خارجی به نمایش  بگذاریم و اگر بتوانیم چند واحد تولیدی را به صادرات وصل کنیم به اهدافمان رسیده‌ایم.

 این مسئول همچنین میزان جذب صادرات در سال گذشته را ۱۵۰ میلیون دلار عنوان کرد.

خبرنگار : طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان