//
کدخبر: ۲۳۲۶۸۰ //

۳ محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند

رئیس دادگستری شهرستان کهنوج گفت: طی یک اقدام خداپسندانه از سوی دو خانواده نیکوکار در فاریاب و کهنوج سه محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند.

۳ محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند
به گزارش فرتاک نیوز،

سهراب سالاری در این رابطه اظهار داشت: در پرونده اول خانواده اولیای دم در یک اقدام خداپسندانه بدون دریافت حتی یک ریال، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و محکوم علیه که در زندان جیرفت منتظر اجرای حکم قصاص بود از اعدام رهایی یافت.

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف شهرستان کهنوج با اشاره به آیه ۳۲ سوره مبارک مائده که خداوند می‌فرمایند «مِنْ أَجْلِ ذَٰلِکَ کَتَبْنَا عَلَیٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَیِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ کَثِیرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَٰلِکَ فِی الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ» بیان کرد: ضرورت دارد فرهنگ گذشت و بخشایش بیش از گذشته در جامعه ترویج داده شود تا بازهم شاهد چنین صحنه‌های زیبایی در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: در پرونده دوم که متأسفانه بر اثر یک نزاع بی اهمیت، منجر به قتل دو جوان در شهرستان فاریاب شده بود، با رأی دادگاه و تأیید دیوان عالی کشور دو نفر محکوم به قصاص شده بودند که با اعلام رضایت از سوی خانواده اولیای دم، محکومان از قصاص رهایی یافتند.

رئیس دادگستری کهنوج تاکید کرد: ضرورت دارد مردم در مواجهه با اختلافات و نزاع‌ها بر خشم خود کنترل کنند و از انجام هرگونه اقدام خودسرانه بپرهیزند و برای حل وفصل دعاوی ازطریق دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف اقدام کنند تا دیگر شاهد حوادث تلخی از قبیل قتل در جامعه نباشیم.

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف شهرستان کهنوج در پایان از اقدام خداپسندانه خانواده‌های اولیای دم که با شجاعت و تقوا از حق قصاص خود گذشت کردند قدردانی کرد.

گفتنی است؛ با ورود سالاری، رئیس دادگستری، سیمی دادستان کهنوج و جمعی از قضات و برگزاری جلسات متعدد با هدف صلح و سازش و وساطت ریش سفیدان ومتنفذین محلی، اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان‌های کهنوج و رئیس زندان جیرفت و تعدادی دیگر از خیران و نیکوکاران با خانواده اولیای دم، زمینه صلح وسازش و رهایی یافتن این افراد از قصاص فراهم شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان