//
کدخبر: ۲۳۲۲۱۴ //

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی در قم

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب با حضور مراجع تقلید برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی در قم
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای مجلس خبرگان رهبری، علما، فضلا و ارادتمندان به ساحت روحانیت در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی، آیت الله علوی گرگانی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، آیت الله رئیسی  رئیس قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله عباس کعبی، آیت الله محسن اراکی و...از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلت نظام، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و استاندار قم از دیگر شخصیت های شرکت کننده در این مراسم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم طی سخنانی یاد و نام آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشت و گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در مکتب نابغه زمان کنونی یعنی شهید محمدباقر صدر تربیت شده بود و در طول عمر با برکت خود بیش از 100 شاگرد تربیت کرد که هرکدام از ایشان یکی از فضلا و بزرگان حوزه به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب بود و به همین دلیل عهده دار مسؤولیت های کلیدی در نظام اسلامی شد بیان کرد: آن فقیه عالیقدر در تعبد، تقید و ولایتمداری و همچنین ارادت به ساحت اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) زبانزد بود و تا مادامی که توانایی داشت از تعلیم و تدریس در حوزه غافل نشد.

استاد حوزه علمیه قم به سوابق مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی علیه رژیم بعث اشاره کرد و گفت: سه برادر ایشان توسط حکومت صدام به شهادت رسیدند و ایشان با توجه به شرایط خفقانی که در آن دوران در عراق حاکم بود به ایران مهاجرت کرد و این مهاجرت برکات بسیاری برای نظام اسلامی به دنبال داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان