//
کدخبر: ۲۳۱۹۷۳ //

۳۰ درصد مدارس البرز در بافت های فرسوده هستند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره ضرورت ایمن سازی مکان های آموزشی و مسکونی گفت: اکنون ۳۰ درصد مدارس این استان در بافت های فرسوده قرار دارند.

۳۰ درصد مدارس البرز در بافت های فرسوده هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

استان البرز دارای ۲ هزار کد مدرسه است که حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

محمدرضا فلاح نژاد عصر چهارشنبه در نشست ستاد بحران که در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: برهمین اساس آیین نامه ۴۰۶ ویژه ایمن سازی مدارس به آموزش و پرورش استان البرز ابلاغ شده تا نسبت به ایمن سازی این مدارس اقدام کند.

این مسوول ادامه داد : ضرورت دارد تا اعتبار لازم از محل منابع دولت برای ایمن سازی مدارس بافت های فرسوده البرز تامین شود.

وی ادامه داد: تلاش ها براین است تا مدارس ایمن سازی شود چرا که مدرسه به عنوان محور مدیریت بحران محله می تواند در هر منطقه شهری با سایر نهاد ها همکاری کند.

فلاح نژاد گفت:  طبق آیین نامه ۴۰۶ باید ضمن ایمن سازی مدارس ، والدین و فرهنگیان آموزش های لازم را در خصوص ایمنی در زمان بحران فرا گیرند.

سرپرست اداره کل مدیرت بحران استانداری البرز بیان داشت :  اکنون فرهنگ ایمنی در بین مردم جا نیفتاده و باید میزان تاب آوری در مقابل حوادثی مانند زلزله را بالا برد.

وی بر ارائه آموزش های عمومی برای آگاهی بخشی به مردم در زمان حوادثی مانند زلزله تاکید کرد و افزود: لازم است تا خودامدادگری برای  زمان حوادث به مردم آموزش داده شود.

فلاح نژاد اظهار داشت: اکنون  مدیریت بحران شهری برعهده شهرداری ها  است و باید شهرداری ها در زمینه پیشگیری و مدیریت بحران ها آمادگی لازم داشته باشند.

وی تاکید کرد که البته  قانون مدیریت بحران همه ارکان شهرداری ها،  نهادهای عمومی و اشخاص  صاحب سرمایه را موظف دانسته که در شرایط اضطرار به کمک  ستاد مدیریت بحران بیایند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز گفت : در عین حال همپوشانی دستگاه های اجرایی و بیمه ها قبل از حوادث و زمان حوادث ضروری است و در این بین ایمن سازی شریان های مواصلاتی، قطار شهری، حمایت از گسترش بیمه، ترافیک، مقاوم بودن ساختمان ها  از الزمات است .

وی نقش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و جمعیت هلال احمر را در مدیریت بحران اساسی دانست و افزود:  امروز  جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و  سازمان آتش نشانی ز،  آموزش های امداد و نجات را در مدارس پیش می برند و ماباید ۵۰۰ هزار دانش آموز البرزی را  با آموزش های خودامدادی آشنا کنیم.

انجام مطالعات جامع مدیریت بحران در کرج

احدالله پرگو معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج  در این  نشست اظهار داشت: تا کنون شهرداری کرج مطالعات جامع و کاملی در زمینه بحران و طرح تفصیلی این کلانشهر انجام داده که نتایج آن به تمام مدیریت های استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد:   امروز مدیریت شهری کرج بر ۲ محور  اطلاع رسانی و مردم محوری برای اجرای پروژه های عمرانی ، فرهنگی و نیازهای اجتماعی حرکت می کند و  اطلاعات لازم در اختیار مردم قرار می گیرد تا متوجه شوند که در  محل سکونت خود با چه آسیب هایی مواجه بوده  و در امر مقاوم سازی مشارکت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان