//
کدخبر: ۲۳۱۵۶۸ //

۳ شکارچی متخلف در بیله سوار دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بیله سوار گفت: حین گشت و کنترل محیط بانان در بیله سوار سه نفر از متخلفین شکار غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

۳ شکارچی متخلف در بیله سوار دستگیر شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی محیط زیست اردبیل، بهنام برزگر از دستگیری سه شکارچی متخلف در بیله سوار خبر داد و افزود: این شکارچیان متخلف که با استفاده از دو قبضه اسلحه شکاری دولول، اقدام به شکار غیرمجاز پرنده حمایت شده «دراج» کرده بودند، توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان بیله سوار دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ادوات جرم نامبردگان که شامل دو قبضه سلاح شکاری دولول و همچنین لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده «دراج» است ضبط شد و متخلفان برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار با اشاره به اینکه دراج در فهرست پرندگان حمایت شده ایران قرار دارد و دارای ارزش حفاظتی است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با انجام گشت و کنترل‌های منظم و تدابیر ویژه حفاظتی در این خصوص، وضعیت جمعیتی گونه‌های پرندگان حمایت شده رو به بهبودی است.

برزگر تصریح کرد: شهرستان بیله سوار به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده مهاجر و بومی از جمله گونه «دراج» است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۱۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان