//
کدخبر: ۲۳۰۸۳۵ //
صالحی:

دولت برای افتتاح ۲ طرح ملی فرهنگی اراک اهتمام جدی دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای تکمیل و افتتاح ۲ طرح ملی فرهنگی استان مرکزی در اراک شامل تالار و کتابخانه مرکزی اهتمام جدی دارد.

دولت برای افتتاح ۲ طرح ملی فرهنگی اراک اهتمام جدی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

سید" عباس صالحی" روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران افزود: تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی اراک ۲ طرح ملی مهم در کشور هستند که با بهره‌برداری از آنها سه هزار متر مربع به فضای فرهنگی شهر اراک اضافه می‌کند.

وی بیان کرد: پیشرفت  فیزیکی تالار مرکزی اراک ۹۳ درصد و کتابخانه‌ مرکزی اراک ۴۰ درصد است و  بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت مناسبی را برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مردم این استان فراهم می‌سازد.

صالحی اظهار داشت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته با استاندار مرکزی منعقد شده، کمک‌های لازم مالی برای افتتاح این ۲ طرح ملی دیده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم این طرح‌ها تکمیل شوند.

وی در خصوص بحث نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها نیز گفت: انتظار است شهرداری‌ها در این راستا به تکلیف خود عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخش قابل توجهی از شهرهای کشور هنوز کتابخانه ندارند که با  پرداخت این اعتبار می‌توان در این شهرها نیز کتابخانه ایجاد کرد.

کتابخانه مرکزی اراک در زمینی به وسعت ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع  در پنج طبقه در حال ساخت استو هم‌اکنون دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

این کتابخانه پس از کتابخانه ملی بزرگترین کتابخانه عمومی کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۸۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان