//
کدخبر: ۲۳۰۳۸۲ //
وزیر نیرو :

بهره برداری ۲۲۷طرح در کشور تا پایان سال / ۶۰درصد نیروگاهها توسط بخش خصوصی اداره می شود

با حضور دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و دکتر ادکانیان وزیر نیرو ۶ پروژه صنعت آب و برق در کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی شد.

بهره برداری ۲۲۷طرح در کشور تا پایان سال / ۶۰درصد نیروگاهها توسط بخش خصوصی اداره می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا اردکانیان وزیر نیرو در این مراسم اظهار داشت: در هشتمین طرح پویش الف-ب در کرمانشاه سه طرح نیروگاهی و آبرسانی به ۵۵ روستا افتتاح و کلنگ زنی می شود

 اردکانیان افزود: ۲۲۷طرح بزرگ تا پایان سال با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد در ۳۱ استان کشور به بهره برداری میرسد.

وی تصریح کرد: از ابتدای این طرح تا کنون ۶۵ پروژه با ۵۷۸۰ میلیارد تومان افتتاح شده است علاوه بر این ۶۵ پروژه، ۲۱پروژه هم کلنگ زنی شده است.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: ۱۹۱ پروژه در کشور با اعتبار  ۱۸ هزار میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی متوسط ۵۲ درصد در دست اجرا است.

 اردکانیان همچین در آیین بهره‌برداری از فاز اول بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات اظهار داشت: در هشتمین پویش  الف -ب ایران خوشبختانه سطح خیلی خوبی از همکاری و همبستگی در اکثر برنامه ریزی های منطقه ای و بین المللی و داخلی، در بخش خصوصی وجود دارد و ۱۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در این زمینه ایجاد می شود و بیش از ۶۰ درصد از نیروگاه ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که نوید صنعت پویا را می دهد و با کشورهای همسایه امکان تبادل انرژی را داریم و در صدد ارتباط با سایر کشورهای منطقه  هم هستیم.

وزیر نیرو خاطر نشان کرد: در چهار دهه گذشته در بخش برق ظرفیت ۷ هزار مگاواتی بود و در دوره دهم  علیرغم همه مشکلات امروز ۸۳ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده در کشور وجود دارد که در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نصب شده ۶۹ هزار مگاوات بوده و در سال ۹۲ ۱۳۶۰۰ نیروگاه جدید به مدار آمده است وافزایش ۳۸درصدی تولید داشته ایم  و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۰ در هشت ساله مدیریت دکتر روحانی  ۲۰ هزار مگاوات به ظرفیت نصب شده این کشور اضافه شود و به ثمر رسیدن این طرح مستلزم همکاری، دلسوزی و پیگیری شبانه روزی دراین مجموعه است و سهم همکاری نمایندگان حائز اهمیت است.

خبرنگار: طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۸۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان