//
کدخبر: ۲۳۰۳۸۱ //
درخواست استاندار کرمانشاه از وزیر نیرو؛

بهره‌مندی اسلام‌آباد و دالاهو از طرح گرمسیری/تامین ۱۷۰۰میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب

 بهره‌مندی اسلام‌آباد و دالاهو از طرح گرمسیری/تامین ۱۷۰۰میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز( ۱۹ آذرماه) در آیین بهره‌برداری از فاز اول بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان اسلام آباد برگزار شد اظهار داشت: زلزله ضربه بدی بر سینه ستبر ایران اسلامی وارد کرد  ولی خیلی زود  در حوزه بحران وزارت نیرو حل شد.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه استان کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور است خواستار بررسی و حل مشکل پتروشیمی اسلام آباد غرب شد و گفت: قرار بود چهارمین پتروشیمی در اسلام‌آباد غرب شکل بگیرد ولی این روند هشت سال طول کشید و بخش خصوصی نتوانست آن را انجام دهد و وزارت نیرو قبول کرد که این کار را با سرمایه گذاری ۵۴۵ میلیون دلار معادل شش هزار میلیارد تومان در ۶۰ هزار هکتار انجام دهد که اینکار هنوز محقق نشده است و امیدوارم زودتر بررسی شود.

وی افزود: راه آهن کرمانشاه دارای عملکرد خوبی بوده و در قضیه اربعین در کرمانشاه خوش درخشید اجرای زیرسازی و روسازی  آن ۸۰ درصد انجام گرفته    و میانگین آن ۳۸ درصد است.

بازوند تصریح کرد : نیازمند اعتبار اولیه ای هستیم که برای اجرای پروژه کرمانشاه به اسلام آباد غرب  ۱۷۰۰ میلیارد تومان تامین کند.

وی در ادامه با اشاره به زلزله سال ۹۶ اسلام آباد را سومین شهر است  خسارت دیده در بحث زلزله عنوان کرد و گفت: ادارات و سازمان های دولتی باید مکان امنی باشد ولی بیمارستان اسلام آباد در این زلزله  تخریب شد وبانک‌های خصوصی متعهد شدند که بیمارستان را در این شهر بسازند اما بانک‌ها تاکنون عدول کرده اند و از شما انتظار داریم که عنایت داشته باشید وتکلیف روشن شود.

 بازوند خاطر نشان کرد: طرح گرمسیری بزرگترین پروژه بعد از انقلاب بود که توسط وزارت نیرو انجام شد و باتوجه به اینکه سدسازی و مخازن در این محل دارای اهمیت است اگر در پاطاق سدی زده شود آب این مناطق به سمت اسلام آباد کشیده می شود و امیدواریم این پروژه هم انجام می گیرد.

وی همچنین انتقال آب از سد آزادی به اسلام آباد غرب در جهت تامین مصارف شرب و صنعت را  از وزیر نیرو خواستار شد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

501

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۳۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان