//
کدخبر: ۲۲۸۳۸۱ //

عضو خبرگان رهبری: عدالت سبب پایداری نشاط اجتماعی در جامعه اسلامی می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوعی که سبب پایداری اجتماعی شده و امور را سامان داده و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و سبب نشاط اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی،سیاسی، اخلاقی و نظامی می‌شود"عدالت" است.

عضو خبرگان رهبری: عدالت سبب پایداری نشاط اجتماعی در جامعه اسلامی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در نشست علمی تخصصی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد،اظهار داشت:عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر فساد در بدنه حکومت‌ها مشاهده شود زلزله‌ای ویران گر است که مشروعیت آن‌ها را از بین می‌برد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به‌ویژه خواری و مدارا با فریب‌کاران اقتصادی که سبب بی‌عدالتی می‌شود به‌شدت ممنوع است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این بیانیه از مزایا و امتیازات مهم و ستودنی برخوردار است که مهم‌ترین بخش بیانیه توصیه چهارم یعنی عدالت و مبارزه با فساد است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد:عدالت یک گرایش  ریشه‌دار و عمیق و به‌حق بشری است که در فطرت انسانیت نهفته است و دارای ریشه است و دین اسلام  بر عدالت تأکید و توصیه کرده است.

آیت‌الله حسینی خراسانی بیان کرد:بحث ما درزمینهٔ عدالت همه‌جانبه پایدار اجتماعی است و عدالت در این حوزه باب الابواب تمدن و دسترسی تمدن عظیم و مهم اسلامی است فقه العداله در این زمینه حائز اهمیت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بسیاری از بزرگانی که دغدغه دین‌دارند و از نزدیک مشکلات امت اسلامی را لمس کردند اعتقاددارند که درمان دردهای کشنده جامعه عدالت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:شهید بهشتی گفت دین یعنی عدل و عدل یعنی دین، هر جا گفته شود دین و اسلام است ولی عدالتی نیست شکی نکنید که این دین و اسلام شان دین و اسلام ادعایی است.

استاد حوزه علمیه افزود:شهید مطهری نیز درزمینهٔ عدالت سخنان دیدنی و شنیدی دارد، بزرگان دین فرمودند موضوعی که سبب پایداری اجتماعی شده و امور را سامان داده و دل‌ها را به یکدیگر نزدیک کرده و سبب نشاط اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی،سیاسی، اخلاقی و نظامی می‌شود"عدالت" است.

آیت‌الله حسینی خراسانی بابیان اینکه هماهنگی و آسایش جامعه و همسویی مردم درگرو عدالت است،عنوان کرد: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی درزمینهٔ عدالت تأکید شده و عدالت برای مسئولین پاک دستی و پاک‌چشمی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد:عدالت در حوزه زبان و شکم و عمل در همه عرصه‌ها باید مورد ملاک قرار بگیرد و اداره جامعه و واگذاری و پذیرش مسئولیت‌ها باید بر اساس شایستگی، لیاقت، دانایی و توانمندی‌ها باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه درزمینهٔ عدالت آن‌چنان‌که بایدوشاید رشد نکردیم، ادامه داد:عدل یعنی تقسیم عدالت مندانه امکانات و ظرفیت‌ها  و باید در جامعه برای همه افراد به‌صورت مساوی شغل فراهم شود.

آیت‌الله حسینی خراسانی خاطرنشان کرد:بی‌عدالتی در جامعه سبب اعتراض و اغتشاش و ناامنی می‌شود وباید عدالت را به‌خوبی اجرا کرد ولی در غیر این صورت با حرف‌وحدیث و برگزاری کنفرانس کار درست نمی‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۳۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان