//
کدخبر: ۲۲۷۴۹۰ //

۳۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۳۰ تن انواع مواد مخدر در ۸ ماهه امسال در استان خبر داد.

۳۰ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ سعید دادگر شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: در 8 ماهه امسال بیش از 30 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است که سهم فرماندهی انتظامی استان از این میزان 29.5 میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه از این میزان 21 تن تریاک بوده است، افزود: در این رابطه 909 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از تشکیل 3 هزار و 300 پرونده در این رابطه نیز خبر داد و بیان کرد: این تعداد پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

دادگر با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، گفت: استان خراسان جنوبی استان برتر در حوزه مقابله ای است.

وی از امحای 5 هزار و 167 بوته خشخاش نیز از ابتدای امسال در استان خبر داد و افزود: این خشخاش‌ها بیشتر در شهرستان‌های خوسف، طبس، نهبندان و قاین بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 25 درصد اراضی شهرستان‌های خوسف و درمیان زیر کشت شاهدانه است، ادامه داد: برای جایگزین کردن کشت شاهدانه و کاهش آن دچار مشکلاتی هستیم که باید پیگیری و رفع شود.

دادگر از افزایش چشمگیر کشفیات شیشه در سال جاری خبر داد و گفت: امسال یک تن و 193 تن شیشه در استان کشف شده است.
وی با بیان اینکه مصرف شیشه به خاطر سبک بودن، بدون بو بودن و بحث اقتصادی به شدت در حال افزایش است، افزود: باید برای حل این موضوع تدابیر لازم اندیشیده شود‌.

فعالیت 86 مرکز درمان اعتیاد در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز تعداد مراکز درمان در بحث اعتیاد را 86 مرکز فعال اعلام و بیان کرد: ازاین تعداد 7 کمپ، یک پناهگاه، 2 مرکز مشاوره، 5 بخش بستری و 65 بخش ال.ان.تی است این 65 مرکز در تمام شهرستان‌های استان فعال است.

کامبیز مهدی‌زاده از تحت پوشش بودن 14 هزار و 185 نفر معتاد در این مراکز خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته هزار و 267 نفر از سوی مقامات قضایی در این مراکز پذیرش و درمان شدند.

وی ادامه داد: در هشت ماهه سال 98 نیز 227 نفر از طرف مراکز قضایی در این مراکز پذیرش و در حال درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: امسال مجموع دستگاه‌هایی که در بخش درمان اعتیاد تفاهم‌نامه داشتند بالغ بر یک میلیارد و 330 میلیون تومان تفاهمنامه بوده که روند پرداخت اعتبارات نیز مناسب بوده است.

مهدی‌زاده از 130 مورد نظارت بر این مراکز نیز در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تعداد معتادان متهاجر در استان نیز 356 نفر است.
وی عدم پوشش بیمه‌ای در مراکز درمانی اعتیاد را یکی از مشکلات این مراکز عنوان کرد و گفت: در سال 99 قرار است این مشکل برطرف شود.

درمان 90 کودک معتاد در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از درمان 90 کودک معتاد نیز از ابتدای امسال خبر داد و یادآور شد: 20 دانش‌آموز معتاد نیز شناسایی و به مراکز درمان ارجاع شده اند.

سید مصطفی حسینی نماینده سمن‌های استان نیز گفت: استان خراسان جنوبی اولین استانی است که طرح یاری‌گران زندگی را بومی سازی کرده است.

وی افزود: از موضوعات این طرح این است که اجتماعی بوده و بستری برای اقدامات پیشگیرانه در جامعه است.

حسینی یکی از مهمترین موضوعات در این طرح را اطلس اعتیاد عنوان و بیان کرد: باید اطلس اعتیاد را در استان کلید بزنیم که 27 مورد از شاخه‌های اطلس اعتیاد تاکنون احصا شده است.

وی افزود: در طرح یاری‌گران زندگی 45 هزار و 320 نفر ساعت در مجموع برنامه تدارک دیده شده که این طرح با اولویت در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار خواهد گرفت.

نماینده سمن‌های استان با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی در استان ما کمتر است که باید صورت بگیرد، عنوان کرد: طرح یاری‌گران زندگی ظرفیت اجرای آن در خراسان جنوبی وجود دارد که نقاط ضعف آن باید برطرف شود.

حسینی افزود: در حوزه اشتغال و صیانت از معتادان بهبود یافته در استان نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که حرفه آموزی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی در راستای اجرای این طرح در دستور کار است.

وی یادآور شد: 20 دستگاه شناسایی شدند که ما را باید در این طرح یاری کند و طرح اطلس اعتیاد نیز با همکاری چهار تشکل اجتماعی اجرایی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۴۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان