//
کدخبر: ۲۲۷۰۰ //

وحدت موجود در استان سمنان کم‌نظیر است

امام‌جمعه سمنان گفت: عید مبعث فرصتی برای نمود عینی وحدت مسلمانان از هر مذهبی در برابر دشمنان اسلام است و در این عرصه وحدت موجود در استان سمنان در سراسر کشور کم‌نظیر است.

وحدت موجود در استان سمنان کم‌نظیر است

به گزارش فرتاک نیوز، آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار  در سمنان ،ضمن تبریک سالروز عید خجسته مبعث اظهار داشت: مبعوث شدن حضرت محمد (ص) به‌عنوان آخرین پیامبر اسلام از سوی خدا در تاریخ جهان بشریت نماد بارزی از وحدت و همدلی در جهان را به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت ویژه مؤلفه‌های حکومت در اندیشه و سیره پیامبر اعظم (ص) گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه‌های ناب و مقدس اسلامی شکل‌گرفته است و وجود ولی مطلقه فقیه یکی از مصداق‌های بارز این حکومت اسلامی است.

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر لزوم ارائه اندیشه و سیره حضرت محمد (ص) در فعالیت‌های حکومت خاطرنشان کرد: بسیاری از مقاصد شومی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه این کشور دارند با پیاده‌سازی سیره زندگی حضرت رسول اکرم (ص) خط بطلانی بر تمامی نقشه‌های آنان کشیده می‌شود.

 وی از جایگاه ویژه عید مبعث در بین مسلمانان بیان کرد و گفت: روز مبعوث شدن حضرت محمد (ص) به پیامبری خداوند، تحول ویژه‌ای در فرهنگ مسلمانان به وجود آورد این روز در حقیقت آغاز اسلام در جهان است.

آیت‌الله شاه‌چراغی اذعان کرد: دین اسلام از سوی پیامبر اکرم (ص) به‌طور گسترده در جهان انتشار یافت و بسیاری از انسان‌ها با رهنمودهای آن حضرت به دین اسلام ایمان آوردند و اسلام در جهان تبیین شد.

وی با اشاره به اینکه عید مبعث مصادف با آغاز تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است گفت: با بهره‌گیری از سیره زندگی رسول اکرم در امور حکومت‌داری می‌توان زمینه وحدت و همدلی را در کشور بیش‌ازپیش ساخت.

امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه دولتمردان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید امور حکومت‌داری را از سیره آن حضرت کسب کنند افزود: الهی بودن، مردمی بودن و عدالت محوری از سه ویژگی شاخص حکومت‌داری در عصر پیامبر اکرم (ص) بود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید اصل برادری و هم‌وطنی را در رقابت‌های انتخاباتی رعایت کنند و اجازه ندهند در این رقابت اتحاد و همدلی ایرانیان نقض شود.

شاه‌چراغی رعایت اخلاق اسلامی با استفاده از سیره حضرت رسول را در تبلیغات انتخاباتی یکی از فاکتور های مهم کاندیدای اخلاق مدار دانست و گفت: الگو گیری از سیره آن حضرت بر همگان واجب است چراکه تنها الگوی موفقیت برای جامع مسلمان ایرانی انبیاء و معصومین هستند.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان