//
کدخبر: ۲۲۵۱۵۱ //
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه:

باند بزرگ آموزش و انجام فیشینگ در کرمانشاه متلاشی شد

متهمان اصلی باند بزرگ فیشینگ که ضمن انجام اعمال مجرمانه اقدام به آموزش فیشینگ نیز می‌کردند توسط پلیس فتا استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر شدند.

 باند بزرگ آموزش و انجام فیشینگ در کرمانشاه متلاشی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "علی کریمی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیرا فردی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که اکانت شبکه اجتماعی اینستاگرام وی هک و فرد هکر با ارسال پیام برای فالورها درخواست مبالغی وجه کرده است.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا به جرم خود اعتراف و عنوان کرد از دو سال قبل به کار فیشینگ مشغول و توسط فردی ناشناس که ادمین گروه و کانال تلگرامی رادیو فیشینگ است، با روش‌های این جرم آشنا شده است.

سرهنگ کریمی افزود: با اعتراف مجرم پرونده جدیدی در پلیس فتا استان تشکیل و کارشناسان با بررسی کانال یاد شده متوجه شدند بیش از 1500 نفر عضو فعال داشته و ادمین و سایر اعضا به صورت گسترده در زمینه فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی فعالیت دارند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا ادمین و ایجاد کننده کانال شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی گروهی از ماموران به محل زندگی متهم در یکی از شهرستان‌های استان اعزام و او را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و مواجهه با مستندات موجود به جرم خود اعتراف و 3 نفر دیگر از همدستان خود را نیز معرفی کرد و آنها نیز با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

وی همچنین با توصیه به شهروندان در خصوص اینکه اگر قصد خرید اینترنتی دارند به محض اتصال به درگاه بانکی صحت و آدرس آن را بررسی کنند، افزود: یکی از مشخصات درگاه های بانکی آدرس این است که باید در ابتدا نام بانک و سپس shaparak.ir وجود داشته باشد.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: افرادی که در حوزه سایبری فعالیت می‌کنند لازم است مشخصات فرد آگهی دهنده مانند شماره ملی، تلفن ثابت و ... را دریافت و از صحت آدرس سایتی که قرار داده‌اند مطمئن شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان