//
کدخبر: ۲۲۵۰۱۵ //

وزیر کشور: هفته وحدت یادآور همدلی شیعه و سنی است

وزیر کشور گفت: همه مردم با صلابت از ایران عزیزمان دفاع کرده و در سال‌های آتی برای سربلندی کشور جشن‌ برگزار می‌کنیم.

وزیر کشور: هفته وحدت یادآور همدلی شیعه و سنی است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی‌فضلی امشب جشن بزرگ وحدت مسلمانان شیعه و سنی استان کردستان که در سالن آزادی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که امشب در جشن میلاد پیامبر مهربانی و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و جمع مردم خونگرم کردستان هستم.

وزیر کشور با بیان اینکه حماسه‌های کُردها و کردستان در طول تاریخ ماندگار و جاودانه است، افزود: فرهنگ و ادب، سنت‌های بزرگ، آداب، اخلاق، اعتقادات، ایمان و تلاش از ویژگی‌های مردمان خوب استان کردستان است.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از امنیت کنونی کشور را مدیون رشادت‌ها و ایستادگی‌های مردمان کردستان هستیم، گفت: هفته وحدت همیشه یادآور همدلی، همراهی و همکاری همه ملت ایران اسلامی است.

رحمانی‌فضلی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و عزیزانی که در راه اسلام، انقلاب و سرزمین فداکاری کرده و جان خود را تقدیم به ایران اسلامی کردند، یادآور شد: شهدا مشاهیر اصلی ما هستند و مشاهیر فرهنگ، هنر و ادبیات در دامان آنان تربیت شده‌اند.

وزیر کشور با یادآوری اینکه مردم استان کردستان از پشتوانه قوی در حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی، اخلاقی، هنری و علمی برخوردارند، خاطرنشان کرد: راه سربلندی بیشتر، توسعه، پیشرفت، ماندگاری و جاودانگی استان در گرو حفظ و ایجاد پیوند ناگسستنی فرهنگ مردم کردستان با فرهنگ ملی ایران است و باید روز به روز بیشتر شود.

وی بیان کرد: اگر همه مردم ایران از صلابت، اصابت، صداقت و صمیمیت، نفوذ و تأثیرگذاری این فرهنگ مطلع باشند، یقیناً کُرد و کردستان در فرهنگ ایرانی جایگاه والا و والاتری خواهد داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه همه ما مردم ایران خودمان را از یکدیگر جدا نمی‌دانیم، به "وحدت در کثرت و کثرت در وحدت" اشاره کرد و ادامه داد: ملت با صلابت از ایران عزیزمان دفاع کرده و در سال‌های آتی برای سربلندی این ملت و کشور جشن‌های دیگری خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم کرمانجی هستم، با زبان کرمانجی به همه برادران و خواهران کُرد سلام کرد و گفت: سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند متعال خواستارم.

رحمانی‌فضلی یادآور شد: کُرد کرمانج، خراسانی، کرمانشاهی، ایلامی و کردستانی تفاوتی نداشته چراکه همه ما مسلمانان شیعه و سنی متحد، ایرانی و مسلمان هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۰۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان