//
کدخبر: ۲۲۲۲۴۷ //
امام جمعه کرمانشاه:

وقف یکی از احکام برجسته اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه وقف و موقوفات را جزو احکام برجسته و موکد اسلام دانست.


وقف یکی از احکام برجسته اسلام است
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت الله "مصطفی علماء"  امروز(۴آبان ماه)  در دیدار با مدیر کل و معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه که به مناسبت آغاز دهه وقف صورت گرفت، گفت: خدمت به بندگان خدا برگشت به خدا دارد و وقف یکی از خدمات ارزشمند و ماندگار است لذا باید فرهنگ وقف و موقوفات گسترش یابد.

photo_2019-10-26_13-45-37

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت وقف افزود: یک کتاب فقهی مستقل در باب وقف داریم و این بدان معناست که شارع مقدس عنایت خاصی به موضوع وقف دارد زیرا وقف همواره کار ساز بوده و.مشکلات را مرتفع کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: در استان کرمانشاه حدود 21هزار رقبه موقوفات داریم ، لذا بایستی موقوفات مطالعه ، شناسایی و مورد بهره برداری قرار گیرند و باید در این گونه موارد مُر اسلام را عمل کنیم.

آیت الله علماء با اشاره به اهمیت امام زادگان استان و بقاع متبرکه گفت: مردمی که وارد بقاع متبرکه و امام زاده ها می شوند. در واقع حاجت خود را به خداوند مطرح می کنند، و از درگاه خداوند متعال خواهان رفع حوائج خود هستند، لذا باید در جهت معرفی مطلوب این اماکن تلاش های خوبی صورت گیرد.

گفتنی است، قبل از سخنان آیت الله علماء حجت الاسلام صالحی (مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان) گزارشی از فعالیت ها و برنامه های  اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان