//
کدخبر: ۲۲۱۷۴۰ //

جامعه اسلامی شایسته این همه اختلاس نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: در جامعه اسلامی این همه اختلاس شایسته نیست که البته تلاش دستگاه قضایی در برخورد با این افراد قابل تقدیر است.

جامعه اسلامی شایسته این همه اختلاس نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‌الله سید احمد خاتمی در جمع مردم این شهر اظهار داشت:  پیاده‌روی اربعین حسینی یک پدیده بی‌نظیر در تاریخ بشریت است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به میزبانی عربستان سعودی در ایام حج خاطرنشان کرد: کشور عربستان در سال میزبان دو میلیون زائر است که دیدیم در حادثه منا چه افتضاحی به‌بار آوردند اما در اربعین ۳۰ میلیون زائر در نجف و کربلا پذیرایی شدند.

وی تصریح کرد: اولین ایستگاه شیعه بعد از استان سیستان و بلوچستان، بم است و به خوبی لقب دارالصابرین را از مقام معظم رهبری گرفته است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بنده در روزهای اول زلزله در این شهر حضور یافتم و بحمدالله امروز بم بهتر از گذشته ساخته شده که جا دارد من صمیمانه از دولت تقدیر و تشکر کنم البته نیاز است باقیمانده بازسازی نیز توسط دولت انجام شود.

وی ابراز داشت: مردم بم‌ ولایی بوده و هستند و من مراسمات عزاداری این مردم را تحسین می‌کنم زیرا بنیان عزاداری‌های منظم بم بود و هنوز عزاداری عاشورای بم سرآمد است.

خاتمی بیان داشت: در رابطه با سیدالشهداء(ع) و حادثه کربلا موضوعات زیادی وجود دارد که یکی از این موضوعات بحث چهره‌هاست، ما در این جمع اندک از کودک و جوان تا پیرمرد و پیرزن، جانباز، آزاده و خانواده‌های عاشورایی را می‌بینیم که هر یک از این‌ها می‌توانند الگوی بزرگی برای ما باشند.

وی عنوان کرد: ما در چند سال قبل طبق فرموده رهبری شاهد ایجاد انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و نهایتا تمدن اسلامی هستیم. در جامعه اسلامی این همه اختلاس شایسته نیست که البته تلاش دستگاه قضایی در برخورد با این افراد قابل تقدیر است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در عرصه فرهنگی چگونه نام این بدحجابی و شل‌حجابی را می‌توانیم جامعه اسلامی بگذاریم.

وی با بیان این که ما در جامعه اسلامی متاسفانه کمبودهایی داریم، افزود: این جامعه زمانی اصلاح و اسلامی می‌شود که خانواده‌ها اصلاح و اسلامی شوند، ما باید در جهت متدین بارآوردن فرزندان خود تلاش کنیم و به آنها محبت‌داشتن و مثل آدم زندگی‌کردن را بیاموزیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خانه دینی خانه دعوا و کینه نیست و در واقع نگاه دین به زندگی خانوادگی نگاه محبت است و افراد خانواده باید به یکدیگر محبت داشته باشند، تأکید کرد: خانه کانون راز است و قرآن بر رازداری زن و شوهر تاکید دارد که الگوی اینگونه خانه‌ها خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است.

وی عنوان کرد: در حادثه کربلا هشت خانواده وجود داشتند که هر کدام به نوبه خود تاریخ‌ساز شدند و ما باید از این خانواده‌ها درس بگیریم و خانواده‌ای که در مسیر کربلا و حسین(ع) قرار بگیرد ایثار و فداکاری می‌آموزد.

برپایی 3 موکب بمی در کربلا، بم و بروات در ایام اربعین

حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم ضمن اشاره به نیاز شهرستان بم به اعتبارات تکمیلی بازسازی خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به این موضوع شد.

وی گفت: در ایام اربعین حسینی مردم شهرستان بم یک موکب در شهر کربلا و دو موکب در شهرهای بم و بروات برپا کردند و به زائران حسینی خدمات‌رسانی داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۷۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان