//
کدخبر: ۲۲۰۰۵۲ //

‍ پیش بینی کشت ۲۴۵ هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ‍ از پیش بینی کشت ۲۴۵ هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

‍ پیش بینی کشت ۲۴۵ هزار هکتار گندم و جو در شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: کشت پاییزه غلات در اراضی دیم این شهرستان شروع گردیده و پیش بینی می شود در سال زراعی پیش رو حدود ۲۴۵هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت غلات (گندم و جو) برود.

وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در شهریور ماه سال جاری از سوی دولت محترم از قرار هر کیلوگرم 2200 تومان اعلام شده است، این موضوع را موجب امیدواری و دلگرمی کشاورزان گندمکار دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اظهار اینکه، کوشش در جهت تأمین به موقع نهاده های کشاورزی از جمله: بذر، کود، سم، انجام بیمه محصولات پاییزه، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود و نظارت بر عملیات زراعی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است خاطر نشان ساخت: در این راستا نهاده های مورد نیاز از قبیل: بذر، کودهای شیمیایی  و سموم ضدعفونی کننده، تدارک گردیده و کارشناسان این مدیریت و نیز کارشناسان طرف قرارداد عضو شرکت های فنی مشاوره ای، در طول فصل زراعی با حضور در مزارع، نکات و توصیه های فنی لازم را به کشاورزان ارائه داده و بر عملیات زراعی نظارت خواهند داشت.

وی در ادامه به کشاورزان توصیه نمود: رعایت تاریخ کاشت، رعایت مقدار بذر مصرفی در هر هکتار، رعایت عمق کاشت مناسب، حفظ بقایای محصول قبلی و کاهش عملیات خاکورزی را مد نظر داشته و حتی المقدور از گاوآهن برگردان در کشت گندم استفاده ننمایند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۰۰۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان