//
کدخبر: ۲۱۹۴۱۰ //
با حضور وزیر صمت برگزار شد؛

مراسم کلنگ زنی ۵ پروژه در سنقر وکلیایی

عملیات اجرایی ۵ پروژه صنعتی در راستای پیاده سازی طرح احیا، فعالسازی و توسعه معادن کوچک، با حضور وزیر صمت،استاندار کرمانشاه،معاون اقتصادی استانداری، رییس سازمان صمت و مسئولین ادارات شهرستان سنقر کلیایی برگزار شد.

مراسم کلنگ زنی ۵ پروژه در سنقر وکلیایی
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا رحمانی وزیر سازمان صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت:این مراسم حرکت جدیدی است و امروز که در جنگ اقتصادی هستیم پیروزی در عملیاتی است که پیش رو داریم و کار شما ارزشمند است و امروز همان روز پیروزی است و همت شما خستگی را از تن ما بیرون می آورد.

وزیر صمت افزود: در۶ماهه اول  سال در کشور در  تولید فولاد ۶/۵درصد افزایش داشته ایم که نسبت به سال قبل ۳/۵ افزایش داشته است.

رحمانی تصریح کرد: در ۶ماهه اول سال در تولید محصولات فولادی بالای ۹درصد، در تولید مس ۱۷درصد و در تولید شیشه ۱۳درصد و در همه محصولات معدنی و اکثر کالاهای صنعتی رشد مشاهده می شود و البته در برخی کالاهای خاص مثل خودرو هم کاهش دیده میشود و قصد داریم به حد مد نظر برسیم.

وی در ادامه گفت: در کل کشور ۱۷ درصد رشد جواز تاسیس داشته ایم  و بیشتر از ۸ درصد هم رشد صدور پروانه بهره برداری صنعتی داریم.

WhatsApp Image 2019-10-12 at 18.54.00

وزیر صمت بیان داشت: هرچند از  این اعتبارات در همه جای کشور یکسان بهره مند نشده اند ولی از ابتدای مسئولیتم یکی از برنامه های جدی ام ایجاد توازن در مناطق کمتر برخوردار بوده که شامل ۱۲ استان است که یکی از آنها کرمانشاست

ود در ادامه با اشاره به حوزه اکتشافات بیان داشت: به دنبال کارهای جدیدی هستیم و علیرغم اینکه جز کشورهای پر پتانسیل جهان هستیم اگر اکتشافات جدید تکمیل شود ذخائر ما حداقل دو برابر خواهد شد که باعث توسعه، آبادانی و اشتغال برای مردم می شود.

این مسئول گفت: در حوزه معادن کوچک مقیاس،بر اساس معیارهای راهبردی اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری امسال احیا و فعالسازی معادن کوچک یکی از برنامه های اصلی ماست و در صادرات و رونق تولید و در ساخت تولیدات داخل برنامه هایی خواهیم داشت.

 وی افزود: در خام فروشی و صادرات تضاد داریم و صادرات را تشویق می کنیم اما تا آنجایی که نیاز داخل تامین شود  و تنظیم بازار داخل لازم است.

رحمانی خاطر نشان کرد: در حوزه معادن سیاست اصلی ما جلوگیری از خام فروشی است و در سال های قبل ۲۳میلیون تن صادرات آهن داشتیم و در سال گذشته این صادرات به زیر ۸میلیون تن رسیده است واین آمار برای ما مطلوب است که باعث اشتغال جدید این معادن در داخل شده است.

این مسئول افزود: در حوزه صنعتی و در حوزه خودرو کرمانشاه جز استان های هدف برای قطعه سازی است و با تدابیر صورت گرفته امسال حداقل ۴۰۰میلیون یورو در قطعات خودرو داخلی سازی خواهیم کرد و در حوزه فرش هم قطعا کارهایی را در مرکز ملی فرش پیگیری خواهیم کرد .

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان