//
کدخبر: ۲۱۷۴۷۷ //

افزایش کشف ۳۴ درصدی موادمخدر در سردشت

فرمانده انتظامی سردشت گفت: از ابتدای امسال تا‌کنون در حوزه مواد مخدر صنعتی و سنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش کشفیات وجود داشته است.

افزایش کشف 34 درصدی موادمخدر در سردشت
به گزارش فرتاک نیوز،

موسی بهاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه امنیت نعمت بی‌بدیلی است و با وجود آن شاهد پیشرفت جامعه در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها خواهیم بود، اظهار کرد: رسانه‌ها با حضور به موقع و موثر در جامعه بیشترین نقش را در ارتباط مردم با مسؤولان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها سربازان گمنام هستند، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مکملی در تامین امنیت با پلیس ایفا می‌کنند و اگر از تعامل با رسانه‌ها غافل باشیم هرگز موفق نخواهیم شد و در این رابطه به خوبی از انتقادها استقبال می‌کنیم.

اجرای 28 برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سردشت

فرمانده انتظامی سردشت با اشاره به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی عنوان کرد: در این هفته 28 عنوان برنامه متنوع فرهنگی با شعار پلیس هوشمند امین مردم برگزار می‌شود.

وی  اذعان کرد: مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسؤولان، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای معظم، حضور کارکنان در نماز جمعه، همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک، جلسه هم اندیشی با معتمدان، ملاقات عمومی با مردم، دیدار با خانواده معظم شهدا و بازنشستگان از  اهم برنامه‌های هفته نیروی انتظامی هستند.

بهاری بیان کرد: با اجرای برنامه‌های این هفته باید فرصتی را فراهم سازیم تا خود را به ساختارهای اجتماعی نزدیک‌تر و رویکرد مردمی بودن را در پلیس تقویت کنیم و همراهی با سایر طیف‌ها نمود داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی در این شهرستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حتی یک فقره جرایم خشن شامل جرایم خشن شامل سرقت‌های مسلحانه، زور‌گیری و تجاوز به عنف که جزو جرایم مهم هستند در سطح سردشت شاهد نبودیم که این امر نشانگر امنیت در این شهرستان است و به همین خاطر سردشت جزو امن‌ترین شهر‌های کشور محسوب می‌شود.

فرمانده انتظامی سردشت اضافه کرد: این موضوع ناشی از همکاری و تعامل اعضای شورای تامین، مردم و در سایه خون شهدای معظم بوده که در این شهرستان جاری و ساری است.

وی از افزایش 63 درصدی رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس در 6 ماهه اول سال خبر داد و خاطر نشان کرد: از اولویت‌های پلیس شهرستان تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی است و رضایتمندی مردم از اولویت کاری پلیس سردشت خواهد بود.

بهاری در خصوص تصادفات منجر به فوت در نیمه اول امسال گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۳ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت درون شهری و برون شهری هستیم که نتیجه زحمات راهنمایی‌های پلیس راه و راهور است.

وی اظهار داشت: در حوزه تصادفات درون شهری تغییری در افزایش و کاهش تصادفات روی نداده و سعی ما بر این است تا در 6 ماهه دوم نسبت به کاهش تصادفات فوتی تاثیرگذار باشیم.

بهاری تاکید کرد: از ابتدای امسال تا‌کنون در حوزه مواد مخدر صنعتی و سنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 34 درصد افزایش کشفیات وجود داشته که نشانگر عملکرد خوب پلیس در این راستا است که با مخلان نظم و امنیت و سوداگران مرگ به شدت برخورد می‌شود و یکی از اولویت‌های کاری پلیس نیز خواهد بود.

فرمانده انتظامی سردشت افزود: در حوزه مفاسد اجتماعی نیز امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی گفت: در مورد کشف سرقت‌ها نیز در 6 ماهه اول امسال 150 درصد افزایش کشف داریم و در این راستا نیز ۳۲ درصد افزایش وقوع داشته‌ایم که بیشتر سرقت‌ها به صورت خُرد هستند.

بهاری عنوان کرد: آمار سرقت در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها به مراتب کمتر است که از مردادماه تا به امروز روند کاهش وقوع سرقت همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی سردشت با توصیه به شهروندان گفت: تعامل لازم را در خصوص رعایت نکات ایمنی مدنظر داشته باشند و از طریق پلیس آگاهی هشدارهای پلیس را جدی بگیرند تا بتوانیم در ۶ ماهه دوم سال شاهد کاهش آمار وقوع سرقت باشیم که در این راستا با تمام توان  برنامه‌ریزی کرده و از تمام ظرفیت در حوزه سازمانی استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در بحث دستگیری سارقان نیز ۵۷ نفر دستگیر شده که نسبت به سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصد برخوردار بوده است.

بهاری افزود: در رابطه با جرایم رایانه‌ای و سایبری ۳۰۰ درصد افزایش وقوع را شاهد بوده‌ایم‌ که در این خصوص ۱۲۱ درصد جرایم سایبری توسط پلیس فتا کشف شده است.

وی بیان کرد: از 100 درصد جرایمی که در سال 98 به وقوع پیوسته 70درصد جرایم سایبری کشف شده و 30 درصد باقیمانده نیز در دست اقدام است بیشترین مصادیق و فراوانی آن هم در حزوه مسایل اقتصادی و مالی بوده است.

وی گفت: در زمینه توقیف خودروهایی که دارای پلاک مخدوش بودند و یا مدارک به همراه نداشتند افزایش ۱۰ درصدی و در رابطه با توقیف موتورسیکلت‌ها هم ۲۹ درصد افزایش داشته‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۷۴۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان